- Inzerce -

Pozítří: Pohyby-Zvuky-Prostory opavského Gottfrei

A jede to nejen v Kaštanu. Sdružení Bludný kámen pořádá pozítří, tedy 17. dubna, v opavském Gottfrei další z řady koncertů série Phyby-zvuky-prostory. vystoupí mezinárodní a mezižánsrová improvizační trojice Susanna Gartmayer, Peter Graham a Ivan Palacký. 

Vídeňská basklarinetistka Susanna Gartmayer vystudovala výtvarné umění a možná právě díky tomu je její hra prodchnuta jak abstraktními zvukovými krajinami tak i rytmickými strukturami či freejazzovými patterny. Tomu odpovídá i její rozptyl od experimentálních rockových kapel (např. Broken.Heart.Collector) přes množství uskupení zaměřených na volnou improvizaci až po The Vegetable Orchestra. Zkoumá nové hudební formy a možnosti improvizace jak ve své sólové práci tak ve spolupráci se dalšími skladateli a performery. 

Bývalý člen Sleďů, živých sleďů Ivan Palacký si vybudoval mezinárodní renomé v kruzích redukcionistické improvizace svou improvizovanou hrou na pleatcí stroj. Nyní hude především na sampler a fotovoltaické panely a s hudebním skladatelem Peterem Grahamem (Jaroslavem Šťastným) improvizuje v duu Palagrachio.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!