Also sprach pořadatel: „Vlastislav Matoušek a Marek Matvija, čeští hráči na japonskou flétnu shakuhachi, představí svou hudební tvorbu na společném koncertě. Jejich hosty budou thereministka Marie Ladrová, basista Ondřej Komárek, hráčka na japonské koto Kristýna Němcová a Klára, Anežka a Veronika Matouškovy (hlas a flétna). Jejich hudbu doplní videoprojekce Kláry Doležálkové. Program koncertu nabídne skladby více žánrů, jejichž pojítkem je japonská flétna shakuhachi. Tento nástroj na sebe váže zvláštní estetiku napětí mezi protikladnými hudebními elementy. Čisté tóny se sváří s neúprosnými čtvrt-tóny, rytmus se rozpadá a znovu skládá, rozervaný zvuk střídá zvuk zářivě bohatý a tón utváří ticho, které jej obklopuje. Skrze tyto postupy si shakuhachi vydobyla reputaci jako jeden z nejemotivnějších hudebních nástrojů, jehož tón dokážet vypravět o kráse, surovosti i pomíjivosti tohoto světa. V sále Atria na Žižkově, zbudovaném v někdejším barokním kostele Povýšení sv. Kříže, Vlastislav Matoušek představí svou skladbu Prolog a vůbec poprvé skladbu Subito Motibus pro komorní ensámbl. Další vyjimečnou událostí večera bude improvizace pro shakuhachi a theremin. Jedná se o unikátní spojení dvou minoritních nástrojů, které se přes všechny jejich odlišnosti potkávají na společném hudebním terénu glissand a tónových flexí. Japonskou komorní hudbu budou reprezentovat skladby Michio Miyagiho Khorogi a Haru no Umi a skladba Yatsuhashiho Kengyoa Akebono Rokudan. Kyushu Reibo, Koku a Shika no Tone, skladby dochované v tradicích japonských mnichů Komuso, ukážou duchovní stránku flétny shakuhachi. A koncert doplní i skladba Henryho Cowella The Universal Flute z roku 1940 – historicky vůbec první skladba pro shakuhachi z pera západního skladatele. Koná se v Atriu na Žižkově, Čajkovského 12, Praha 3.“
Pozítří: Rostoucí ticho – aktuální hudba pro shakuhachi
Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob
Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus
laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů
Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.
Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?
Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.
Krotitelé zvuku
Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.
Tančit v rytmu slz
Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.
Příběh z jediného úderu
Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.
Hudba v srbských protestech
Protivládní demonstrace očima hudebnice.
Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus
Nové podoby pulzací i nehybných ploch.
Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu
Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.
Cinkat, listovat, zavřít oči
Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.