- Inzerce -

Pozítří začíná Echofluxx

Pozítří na Trafačce začíná Echofluxx. Slovo má hlavní organizátor této pravidelné přehlídky elektronické hudby a nových médií, Dan Senn: 

“Echofluxx 14 je čtvrtým pražským pokračováním festivalu nových médií, výtvarného umění a hudby. Pořádá jej Efemera of Prague a všechny ročníky byly zčásti financovány z kampaní na Kickstarteru. Letošní ročník se opět koná v sále Trafačky, obrovské trafostanice nacházející se pouhých pár kilometrů od centra Prahy. Trafačka je něžným starým obrem mezi betonovými stavbami a pyšní se akustikou baziliky – prostor v současné České republice rozhodně výjimečný. Festival začne v úterý 6. května. Otevíráme v 18:00, poté své dílo představí Phaerentz z Prahy a Lucie Vítková z Brna. Festival pokračuje každý den až do soboty, vždy od 18:00. Vstupné je zdarma.

Minulé ročníky festivalu představily experimentální filmy a hudbu Philla Niblocka, Katherine Liberovské, Ala Margolise a Michaela Schumachera z New York City a Brooklynu, akustické knihy a hudbu Joanny Adamczewské, Krystofa Topolského a Lukasze Szalankiewicze z Polska, video a performance Brigid Burkeové a filmy a mluvené slovo Markuse Bergnera z Austrálie. Zvukovou poezii Toina Horverse, sound art a tanec Maria van Horrika a Petry Dubachové z Nizozemska. Jedinečnou kombinaci improvizované kresby a soudartu britské Frances Sanderové, Rusa Dimy Borzona s celou řadou českých umělců, jako je mikrotononální kytarista Ivan Boreš, sound-artisté Martin Janíček a Ladislav Železný, experimentální tanečnice Antonie Svobodová, malíř a DJ Michal Cimala a další. Martin Blažíček představil staré poškrábané filmy, Michal Cáb filmy blikotající na podlaze,

Letošní ročník festivalu v dramaturgii Dana Senna, spoluzakladatele brooklynské scény Roulette Intermedium, opět přinese experimentální video, sound art, free improvizaci, soudobou kompozici, taneční performance a galerijní prezentace zvukového i vizuálního umění. To vše pro veřejnost zdarma.

Čeká nás nový rozhlasový kus dokumentaristky Hany Železné; festivalová zakázka v podobě audiovizuálního díla australské Brigid Burkeové; nová díla brněnské stepařky-skladatelky-hudebnice Lucie Vítkové; světové premiéry dvou skladeb českých autorek Lenky Kozderkové a Markéty Mazourové, koncert pražského Phaerentze. Dále kytarové improvizace Marka Zantera ze Západní Virginie, nové dílo Johna Kestona a Davida Meanse z Minneapolisu; to vše uzavře vystoupení Echofluxx Ensemble a konečně úchvatný a krásný hlas Agnes Kutas zpívající maďarskou lidovou hudbu.

Důležitou součástí festivalu Echofluxx je dokumentace. Všechna vystoupení jsou nahrávána a natáčena a později zpřístupněna ve formátu DVD. Podobně jako minulé ročníky bude i Echofluxx 14 živě streamován. Přenosy vystoupení budou na youtube doplněny rozhovory a komentářem Michaela Karmana a Davida Meanse.

Festivaly Echofluxx se uskutečňují díky dobrovolnické pomoci pražských i zahraničních umělců a díky laskavé pomoci nejrůznějších pražských institucí. Všichni účinkující jsou placeni, zatímco vstup na festival je zdarma. Více informací naleznete na echofluxx.org.”


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.