Zítra začne další ročník události nazvané Prague Shakuhachi Festival, na níž se již tradičně mísí hudba tradiční se soudobými kompozicemi a různými podobami experimentu. Onu soudobě kompoziční vrstvu budou zastupovat třeba George Crumb, Akihiko Takeuchi nebo John Cage. Od něj bude na programu jednak skladba Litanie pro velrybu, jednak Přednáška o ničem v podání Macieje Goralskiho a Vlastislava Matouška. Vedle erbovního instrumentu festivalu, japonské bambusové flétny, zazní citera koto, ale také evropské nástroje i elektronika. Kromě koncertů bude příležitost vyslechnout si přednášky nejen o flétně šakuhači, ale o dalších tématech. Festival se koná ve dnech 24.-28. srpna v prostorách HAMU na Malostranském náměstí. Více informací na https://www.komuso.cz/cz/koncerty/.
Prague Shakuhachi Festival
Zkouška sirén: Caligula jako opera?
Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou.
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!