- Inzerce -

Recenze

„Pokud se proviníš myšlením, jsi mimo! Musíš hrát jako tonoucí, snažící se zachytit břehu.” Slova o „intenzivním hudebním požáru“ a kouzelných okamžicích mezilidské komunikace mohou působit trochu naivisticky, na druhou stranu se muzikantům takové věci skutečně stávají. Jde o jednolitost v mnohotvárnosti, o cílené souběžnostní líčení. Vroucné, vášnivé, cizokrajné… ach… Netřeba se obávat, je v tom i dost nekontrolovaného ohně.

Bill Orcutt: Tupac Tattoo

Jitka Šuranská / Irén Lovász / Michal Elia Kamal: Tři hlasy / Three Voices

Buffa / Battaglia / Bodrato / Mazzucco: Pow-Bee

Paolo Angeli: S’Û

John Zorn: Pellucidar – A Dreamers Fantabula

John Zorn: Simulacrum

John Zorn: The Song Project Live at Le Poisson Rouge


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.