- Inzerce -

Recenze

Vskutku aprílová poskočnost, ve které se klavír rozeznívá od odbíjivosti přes pohodovost po lahodnou snivost, bicí jsou místy nactiutrhačné, jinde si jenom uklecávají nebo své zvraty vyštafírovávají; každopádně jde o honitbu. Zprvu přitakávající si zpěvné melodie piana a trumpety se v ní postupně rozplynou do roztáhlých tónů, na které záhy naváže průrazný rockový beat a nezbedná, zkreslená trubka. Už se odvázali do daleko „roztřepenější“ polohy. Přichází ke slovu drtivý kontrast mezi masivním sborovým zpěvem rudoarmějců a swingovým orchestrem, korunovaný úryvkem z rekviem a vzkypěním spektrální hudby.

Frans Friederich: Sample Years # 3: Paris 2015

Guus Janssen: Meeting Points

Le Pot: Hera

The Kandinsky Effect: Somnambulist


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.