- Inzerce -

Robert Henke otevře v Praze lančmít

Ableton Live je jedním z nejoblíbenějších hudebních programů současnosti, který si pro jeho flexibilitu oblíbili jak producenti taneční hudby, tak experimentátoři či audiovizuální tvůrci. Na počátku milénia stál u vzniku Abletonu Robert Henke, hudebník původem z Mnichova a v posledních několika letech také vyučující na berlínské Universität der Künste. Henke tvoří pod různými pseudonymy a brousí v různých oblastech včetně audiovizuálních instalací. Od 90. let je nejviditelnější pod jménem Monolake, v němž sám, či se spolupracovníky, vytváří chladivou směs techna, dubu a ambientu, kořeněnou sklonem k rytmickým komplikacím a nepravidelnostem.

V Praze se v úterý 15. září představí Robert Henke na otvíracím večeru festivalu Lunchmeat, a to v poměrně netypickém prostředí. Představení nazvané Lumiére II je ušité na míru prostoru haly Českého muzea hudby, jež patří pod Národní muzeum, a která byla pro svou akustiku dosud využívána hlavně sbory nebo interprety komorní hudby. Nyní z jejího vysokého stropu spustí Henke polopropustné plátno a barokním prostorem bude prohánět kromě zvuků i světla, u nichž se prý můžeme těšit na „úplně novou dimenzi využití laserové technologie“.

Vzhledem k tomu, jaké zářezy již má Robert Henke ve vývoji technologií na kontě, je rozhodně důvod k těšení. Dlouhodobě se věnuje práci se zvukem v prostoru, ale zároveň je velice kritický ke stereotypním „fintám“, které se v surroundu nabízejí. „Výkonné lasery pružně vykreslující tvary a spojující body v prostoru společně s přesně synchronizovaným sledem zvuků vytváří vjem absolutní synestesie. Dokonalé geometrické obrazce kontrastují s plovoucími organickými strukturami a působí tak jako archaický znakový systém neznámé kultury, komunikující pouze pomocí světelných stop – místy ohromný a ohromující, jindy křehký a delikátní,“ přibližuje Henke podobu svého nejnovějšího počinu, se kterým se už letos mimo jiné představil ve francouzském Centre Pompidou.

Samotný festival Lunchmeat proběhne 19.-23. října v pražském Studiu Hrdinů ve Veletržním paláci a přinese opět program zaměřený na to zajímavější z klubové elektroniky a nových médií.

 


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.