- Inzerce -

S. Lucio: Reach

Pokud má ovšem někdo zálibu v postmoderním přístupu k country estetice…

Texaská hráčka na baskytaru a elektroniku Sarah Lucio na svém albu Reach vytváří především táhlé hluboké plochy s pozoruhodně proměnlivými témbry, které doprovází zatěžkanými a pomalu se rozvíjejícími elektronickými rytmy. Ty zde ještě perkusemi obohacuje Austin Davis, multiinstrumentalista a zřejmě jedna z čelních osobností labelu Aural Atmospheres.

Ze zdánlivě jednoduchých prostředků tu Lucio ždímá šťavnatý dark ambient s noisovými poryvy a místy až hymnickým vyzněním. Přestože vznikla při zřejmě dosti jednoduchém a „civilním“ způsobu natáčení, je nahrávka frekvenčně velice dobře ošetřena, neobsahuje nečekané hlasitostní skoky, chyby či bolestivá místa, takže si ji lze detailně vychutnat bez obav i při vysoké hlasitosti. Na autorčin sound se dá spolehnout, hlučně konejší ale zároveň si umí udržet pozornost. Mezi její oblíbené efekty patří rozhodně digitální delay s možností reversního režimu, pomáhá gradovat celek i zpestřit jemnější psychedeličtější momenty. V jejím setupu bude zajisté přítomen také nějaký looper, který někdy obohacuje textury a nebo cyklí perkusivní zvuky z baskytary i z elektroniky.

Jako svou inspirační vizi uvadí S. Lucio cestu po dálnici pustou texaskou krajinou. Ze samotné hudby si k tomu dovodíme, že tuto pouť provází nezanedbatelná míra psychedelie až mystiky. V jisté podobě se tu setkáme i s názvuky country, ale spíše jako bychom je pozorovali pod mikroskopem, a tak v nich teprve nacházeli jejich tajemnou šamanskou podstatu.

Pokud má ovšem někdo zálibu v postmoderním přístupu k country estetice, doporučuji prostudovat také tvorbu dalších umělců z katalogu vydavatelství Aural Atmospheres, třeba nahrávky zde hostujícího Austina Davise nebo například projekt Trips. V různých pojetích přinejmenším potemnělé elektroniky, beatové i hlukové, se Texasané zjevně umějí vypořádat se ctí i se svými folklórními základy.

S. Lucio: Reach
Aural Atmospheres (https://www.auralatmospheres.org)


Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.