„Internetový rozhlas“ britského vydavatelství Touch se 10. března přihlásil hned s dvěma relacemi. Tou jubilejní, šedesátou, je osmatřicetiminutový záznam s všeříkajícím názvem Pub, nepřikrášlený záznam hluku a řečí hospody. Zdá se, že dosaženou kopu bylo třeba oslavit. Autor kusu zůstává neuveden, patrně ale půjde o duši Touche, vydavatele a fotografa Jona Wozencrofta, který o sobě tu a tam dává vědět i enigmatickými terénními nahrávkami. Ve stejný den, kdy se šlo do hospody, vyšel i příspěvek s číslem 59, pětiminutová skladba záhadného projektu Phantom Airwaves, působícím mimo jiné na poli EVP (tedy lovu hlasů duchů), nazvaná Ghost Of Gnathonemus Petersii. Jedná se, jak jinak, o záznam EVP v prostředí elektrického pole vydávaného téměř slepou rybou gnathonemus petersii žijící v řece Niger. O další energii potřebnou pro vznik záznamu se postaralo přikládání rukou – reiki. Bravo, Touch Radio je prostě nepřekonatelné, dramaturgická skladba “vysílání” 10. března překročila hranici geniality!
Šedesátka Touch Radia
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.