- Inzerce -

Superimpose: Edinburgh

Tahle živá nahrávka dua trombonisty Matthiase Müllera a bubeníka Christiana Mariena jde opravdu na dřeň. Začíná sice poměrně klidně jako některé jejich dřívější věci, ale poměrně záhy začíná být nervydrásající vlastně v dobrém slova smyslu, ale nesmíte v tu chvíli být zrovna duševně rozhozeni. Nicméně pokud překonáte prvotní trauma, dostanete se na chvilku do sice hlukově kolotající, ale přece jen sonické nirvány, která vám roztřepí mozek natolik, že nastane do jisté míry uvolnění, a pak si již v jejich kakofonii čvachtáte.

Vzhledem k tomu, že se jedná o LP, kde má každá strana pouze něco přes osmnáct minut, máte čas na oddech. Na druhou stranu si vlastně nevydechnete ani na vteřinu, protože na vás neustále útočí jakýsi noisový bodavý hmyz, jež však nezanechává žádné boláky na kůži, ale katarzní ozvěny hluboko v závitech mozkových. Vše se dostává do mikrovírů, v nichž můžete spatřit nějaký hlubší smysl. Tolik side A.

Obraťme na side B. Tady začínáme v dronovějším duchu, ale člověk se hned nevyleká a naladěn předcházejícím dějem lépe vnímá hloubku celého díla. Asi bych to raději zažil opravdu naživo než ve ztemnělém pokoji, ale cítím smysl a všechny ty něžně bolestné zákruty. Ano, točíme se v kruhu, jímž prozařují paprsky dechových laufů i skřípění činelů. Ale že se v tom všem oba muzikanti rochní, má i svůj apel a zároveň jakousi nenaplněnou touhu, která jako by se chtěla zvednout a ona se zvedá, ovšem nemůže dojít naplnění, a tak znovu uvadá, avšak nečekanými způsoby. A nakonec cítíme, že se určitého naplnění dostalo. Je to smíření drásavých pocitů a vší té disharmoničnosti v soukolí jakéhosi zešmelcování a opětného zrození a rozkládání a znovuskládání hudebního DNA, která se kolovrátkově skládá do supernové šroubovice, jež se bude klonovat zase na nějaké jiné nahrávce, na jiném vystoupení nebo prostě jenom v myslích muzikantů či pozorných posluchačů.

 

Superimpose: Edinburgh

Wide Ear Records (www.wideearrecords.com)


Marian Palla: Na hudbě není důležité, co zazní a jestli vůbec

Když jsem se měl učit, tak jsem hrál, a když jsem se dostal na konzervatoř, tak jsem zase maloval. Teď mě napadá, co budu dělat, až tu nebudu, uvažuje moravský umělec.

Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.