- Inzerce -

Tak míchá se, nebo nemíchá?

Před časem prolétla hudebním světem zpráva o protiizraelských protestech v průběhu koncertu Izraelské filharmonie s dirigentem Zubinem Mehtou na koncertní sérii Proms v Londýně. Do tuzemských médií ovšem již nedolehla informace, že tyto protesty nebyly omezeny jen na aktivisty v hledišti či před sálem. Přišly již dříve i ze strany britských hudebníků a jejich následky ještě pořád žijí v britských kulturních kruzích. Ještě před koncertem podepsala čtveřice hráčů Londýnského filharmonického orchestru (LPO) protestní dopis proti vystoupení izraelského orchestru, který vyšel v listu Independent (k textu je třeba se prorolovat do nižších částí stránky). V prohlášení stálo, že Izraelská filharmonie představuje kulturní zástěrku, která má zakrýt porušování lidských práv ze strany Izraele, a že Palestinským hudebníkům Izrael brání v cestování do zahraničí. Vedení orchestru sice prohlašovalo, že nikdy nechce omezovat práva hudebníků na svobodné vyjadřování, nicméně zároveň byli čtyři signatáři propuštěni s dovětkem, že „…v LPO se hudba s politikou nemíchá.“ V britském tisku je tento krok vedení orchestru drtivě kritizován (i těmi, kdo s narušením koncertu Izraelců nesouhlasili) a připomenuta byla dávná aféra, kdy byl jeden z manažerů LPO v roce 1952 propuštěn kvůli sympatiím s komunismem.


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.