Před časem prolétla hudebním světem zpráva o protiizraelských protestech v průběhu koncertu Izraelské filharmonie s dirigentem Zubinem Mehtou na koncertní sérii Proms v Londýně. Do tuzemských médií ovšem již nedolehla informace, že tyto protesty nebyly omezeny jen na aktivisty v hledišti či před sálem. Přišly již dříve i ze strany britských hudebníků a jejich následky ještě pořád žijí v britských kulturních kruzích. Ještě před koncertem podepsala čtveřice hráčů Londýnského filharmonického orchestru (LPO) protestní dopis proti vystoupení izraelského orchestru, který vyšel v listu Independent (k textu je třeba se prorolovat do nižších částí stránky). V prohlášení stálo, že Izraelská filharmonie představuje kulturní zástěrku, která má zakrýt porušování lidských práv ze strany Izraele, a že Palestinským hudebníkům Izrael brání v cestování do zahraničí. Vedení orchestru sice prohlašovalo, že nikdy nechce omezovat práva hudebníků na svobodné vyjadřování, nicméně zároveň byli čtyři signatáři propuštěni s dovětkem, že „…v LPO se hudba s politikou nemíchá.“ V britském tisku je tento krok vedení orchestru drtivě kritizován (i těmi, kdo s narušením koncertu Izraelců nesouhlasili) a připomenuta byla dávná aféra, kdy byl jeden z manažerů LPO v roce 1952 propuštěn kvůli sympatiím s komunismem.
Tak míchá se, nebo nemíchá?
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.