- Inzerce -

The Dillinger Escape Plan v pražském Abatonu

Možná je to jen domněnka, ale neubývají nám na tvrdé rockové scéně s  plynoucími léty kapely, které by pouze svou hudbou vyvolávaly kontroverzní reakce? Na extrémy své doby si vždy posluchačská obec i  kritika postupně zvykne a k jiným způsobům hledání nějakých nových se odhodlávají často jen opatrně. Proto buďme rádi za formaci The Dillinger Escape Plan. Před lety i tato dodala nový význam spojením, jako jsou experimentální math-core, extatická zběsilost, totální virtuozita a  kdovíjaké další a jejich radikálnost posvětily veličiny typu Mika Pattona ale třeba i Aphexe Twina.

Z jejich nepříliš rozsáhlé diskografie však vidíme, že v provokaci svých fanoušků pokračují TDEP doposud. Spirála vývoje kapely, jejíž počáteční středobod pevně zakotvil v chaosu hlučného hard core a metrických nepravidelností, protnula již freejazzovou volnost a dokonce i  umírněnější rockové postupy včetně melodických refrénů a romantického klavíru. Prohřešky takovéhoto typu jim na letošním albu Option Paralysis opět část „pravověrného“ publika jen těžko promíjí, pro ty ostatní je jejich jakoby neustálé začínání zvláštně přitažlivé. Ať je to tak či  onak, TDEP zkrátka stále nabízejí nové pohledy na svůj nekompromisní hudební svět, a za tímto účelem nyní dokonce alespoň přerušili své letité partnerství s prestižním vydavatelstvím Relapse Records.

Buďme si tedy jisti, že 10. října se nám po jejich jedinečné koncertní show návštěvníci Abatonu opět pohádají nad smysly tak metafyzických pojmů, jako jsou agrese, experiment, mainstream či nářez. Čeho lepšího by The Dillinger Escape Plan ze své pozice mohli dosáhnout?


faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.