- Inzerce -

The Kandinsky Effect: Somnambulist

Hybridně mutantní post-jazzové trio The Kandinsky Effect do sebe absorbuje prvky hip-hopu a nejrůznějších elektronických směrů. Na svém třetím albu Somnambulist je pak řada skladeb ovlivněna také místem svého vzniku. Saxofonista Warren Walker se tu nechal ve skladbě Tagzhout ovlivnit výletem do Maroka, basista Gael Petrina zase napsal své věci například v Itálii či Mexiku a bubeník Caleb Dollister vzpomíná v kompozici Annabelle Chases a Bug na (zvířecí) kočku z Nashvillu. Všichni jsou navíc poznamenaní svým pařížským (potažmo newyorským) residentstvím a vším možným (Gaelovo příjmení sice zní familiárně k naší zemi, ale původ někdejšího emigranta je nejistý).

Sám název kapely evokuje poněkud abstraktnější pojetí tvorby, ale The Kandinsky Effect jsou tak trochu chameleóni a svůj projev přizpůsobují danému okamžiku a prostředí. To se jednoznačně projevilo i na jejich koncertu v pražském Crossu 18. listopadu 2015, kde se sešlo spíše groovy dance publikum, čemuž adekvátně odpovídal jejich projev. Nicméně ve druhém setu už se odvázali do daleko „roztřepenější“ (jak to sami zhruba nazvali ohledně variace své produkce) polohy (možná i díky mnou vznesené filipice právě ohledně avantgardního pojmenovaní kapely) a dokážu si je tudíž představit na skutečně alternativní akci v úplně jiné podobě. To ovšem neznamená, že by se posluchačům přímo podbízeli, jsou spíše flexibilní k momentální náladě. Možná mohlo být velice zajímavé vydat živák poskládaný při různých příležitostech v různých koutech světa. Jejich studiová alba jsou totiž spíše jakousi výchozí matérií, kde tu více či méně cítíme daný potenciál. To platí i o jejich zatím posledním počinu, který je sice skladatelsky, hráčsky i zvukově precizně vycizelovaný, ale přece jen místy sterilní až nudný. Rozhodně tu ovšem nechybí nápady i pohodová uvolněnost a některé pasáže jsou vskutku uchvacující.  Ovšem v koncertním provedení se vše mnohonásobně umocňuje a to i pro dancechtivého či naopak na neofúzi zaměřeného fanouška.

 

The Kandinsky Effect: Somnambulist

Cuneiform Records (www.cuneiformrecords.com)

 

 


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.