Označovat nějakou abstraktnější hudební produkci jako soundtrack k neexistujícímu filmu, je už v dnešní době často trapné klišé, Tobiasi Hallbauerovi bychom to snad ale mohli odpustit. Album tohoto německého multiinstrumentalisty nazvané A Well Known Man, které v neděli 20. března publikoval ruský netlabel Clinical Archives, je v mnoha ohledech zdařilou kolekcí a s konceptem filmové hudby si zahrává navíc poněkud po svém. V bravurně komponovaných zasněných náladách, jež vytvořil se svým nástrojovým arzenálem (především s kytarou, vokály, elektronikou, flétnou či s arménským dudukem a samply muezínského zpěvu), pracuje také s konkrétními zvuky (vytáčení telefonu, rozličné dopravní prostředky), které by se většinou z klasicky produkovaného soundtracku k reálnému snímku odstranily. Do vzniklé kompletní zvukové stopy tak už posluchači skutečně nezbývá než si domýšlet dějovou linii, dialogy, barvy hlasů a vizuální obsah různých, podle charakteru skladeb pravděpodobně dlouhých a pomalých kamerových záběrů, trefně popisujících prostředí blízkého východu a existenciální rozměr jinak pravděpodobně přímočarého příběhu. Tímto způsobem prezentace i často pravidelnou rytmickou strukturou zpřístupňuje Hallbauer svou tvorbu i pro ty méně ortodoxní posluchače “jiné hudby”, přestože i ti si přijdou v proměnlivých zvukových strukturách na své. Nezbývá než stáhnout zde.
Tobias Herzz Hallbauer: A Well Known Man
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.