- Inzerce -

Tomáš Hrubiš zahájí podzimní sezónu v Hudební 3

Rezervujte si čtvrtek 3. listopadu… a nejeden den poté.

Koncertní podzim na naší komorní scéně mezi Kampou a Petřínem bude nabitý. Jako první se ve čtvrtek 3. listopadu představí výtvarník, jenž své pole rozšířil o hudbu, Tomáš Hrubiš. Ten ve svých instrumentálních skladbách osciluje mezi melancholicko-psychedelickou atmosférou a místy až syrově expresivním výrazem. Využívá kombinací elektro-akustických zvuků (preparovaného klavíru, varhan a syntezátoru) s přesahy k minimalistické nebo experimentální hudbě. Své koncerty, či spíše hudební performance, hermeticky uzavírá do jednoho dynamického příběhu. Jeho aktuální album jsme nedávno recenzovali, zde link nejen na tuhle recenzi.

A pak už to frčí: Amébické Hubnutí řízené počítačem, které vystoupí 10. listopadu, začalo jako klasické trio kytara-basa-bicí produkující neoklasické hodinové jamy. Po prozkoumání všech prostor, které trio nabízelo, se sestava rozšířila o trumpetu a poté dále na kvintet s klávesovými nástroji. Anarchistická sestava nyní vystoupí jako semiakustické trio Pavel Novotný – kontrabas, Štěpán Hruška – trubka a křídlovka, Štěpán Dvořáček – klávesy. Hráči kombinují vlastní nápady s neotřelým pojetím jazzových standardů, aby podchytili samotné kořeny jejich oblíbené hudby.

Ve čtvrtek 24. listopadu nás čeká Autopoetik, což je sólový projekt pražského hudebníka, překladatele a publicisty Martina Lauera, jehož můžeme sledovat i v řadě souborů z oblasti volné improvizace, jazzové avantgardy či ambientu. Přečtěte a poslechněte si víc.

O pět dní později, 29. listopadu se z budoucnosti vrátí člověk, klony i umělá inteligence. Útočiště naleznou v kompresorovně starého dolu a na lyžařském svahu v letním vedru. Záznamy performancí Muž v skafandri a Nulanus zahajují večery s hudebním divadlem v prostoru Hudební 3. O hudbě ve vesmíru, lesních trombonech i nespolupracující přírodě promluví autor obou performancí Miroslav Tóth a náš redakční kolega Boris Klepal. Večer s projekcemi a hledáním výkladů, otázek i odpovědí…

A 8. prosince se do Hudební 3 vrátí Apačí – písňové duo Štěpána Pečírky a Ondřeje Chytila a nejskrytější klenot současné alternativní scény. Už u nás jednou hráli, ale pod svými jmény, protože těsně před vystoupení zjistili, že tak jako oni tehdy už se někdo jmenuje. Teď se pořádně jmenují i jako kapela a jejich písně pro hlas a elektronický podkres od posledka jistě ještě zkrásněly.

Sledujte naše stránky a sítě a stavte se v Hudební 3 (na adrese Besední 3, Praha 1). Začátek vždy v 19:30, vstup volný, občerstvení zajištěno.

www.hudebni3.cz


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.