- Inzerce -

Tomáš Procházka: Hudební strom

“Na co jsem ještě nehrál?”, řekl si italský skladatel a zvukový designér Diego Stocco a vyhlédl z okna. Na dvoře stál nepříliš pěstěný starý strom s mnoha uschlými větvemi a malými větevkámi. Diego Stocco vytáhl ze studia pár mikrofonů a dovlekl svou nahrávácí aparaturu ke stromu.

Bušení do pahýlu větve snímaného stetoskopem upevněným na mikrofonu nahradilo velký buben. Další perkusivní zvuky vyloudil Stocco na pahýly větviček trsátkem. Nakonec vytáhl smyčec a opatřil si i melodické zvuky, které vyluzoval na ohnuté větevky technikou podobnou hře na daxofon. Větvičky si dokonce naladil, k čemuž mu posloužilo dobře ořezávátko na tužky. Přidal šustění olistěnou větví a bušení do kmene stromu.

Video pořízené během nahrávky je součástí několikadílné série, při níž Stocco předvádí jak vyloudit hudební kus z jakéhokoliv prostředí, např. čistírně prádla.

Strom během zhotovení nahrávky neutrpěl žádnou újmu.





Zkouška sirén – experimenty na ajmarský způsob

Cergio Prudencio a jeho divoký postkolonialismus

laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.