- Inzerce -

Tomáš Procházka: Hudební strom

“Na co jsem ještě nehrál?”, řekl si italský skladatel a zvukový designér Diego Stocco a vyhlédl z okna. Na dvoře stál nepříliš pěstěný starý strom s mnoha uschlými větvemi a malými větevkámi. Diego Stocco vytáhl ze studia pár mikrofonů a dovlekl svou nahrávácí aparaturu ke stromu.

Bušení do pahýlu větve snímaného stetoskopem upevněným na mikrofonu nahradilo velký buben. Další perkusivní zvuky vyloudil Stocco na pahýly větviček trsátkem. Nakonec vytáhl smyčec a opatřil si i melodické zvuky, které vyluzoval na ohnuté větevky technikou podobnou hře na daxofon. Větvičky si dokonce naladil, k čemuž mu posloužilo dobře ořezávátko na tužky. Přidal šustění olistěnou větví a bušení do kmene stromu.

Video pořízené během nahrávky je součástí několikadílné série, při níž Stocco předvádí jak vyloudit hudební kus z jakéhokoliv prostředí, např. čistírně prádla.

Strom během zhotovení nahrávky neutrpěl žádnou újmu.





Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!