- Inzerce -

Tóth/Platzner/Bumšteinas: My Live Evil

Tóth/Platzner/Bumšteinas: My Live Evil

Nomad Sky Diaries (https://www.hlukove.mysteria.cz/nomad.htm)

 

Tato kazeta se nám snadno zapíše do paměti jako těžko zastupitelný fenomén. Není zase až tak zásadní problém, když při jejím neurčitém posprejovaném vzhledu zapomeneme, která strana je která. Téměř každé místo kterékoliv ze stran kazety nabízí stejně intenzivní napětí mezi dvěma expresivně improvizujícími virtuozními saxofony slovenských extrovertů Mira Tótha a Alexandera Platznera a neméně divokým noisovým podkladem, resp. původně sólovou nahrávkou litevského tvůrce Arturase Bumšteinase (samostatně pod názvem Reading Newspaper). Tyto tři party se rovnoměrně dělí o celkový stereoobraz nahrávky – elektronika uprostřed, saxofony na stranách.

Oba saxofonisté se do hry vrhají s maximální energií, jejich nástroje na sebe štěkají, řvou a chroptí, pečlivě se přitom ale navzájem sledují a okamžitě na sebe reagují. Největší intenzity je tak dosaženo právě v momentech, kdy se Tóth a Platzner sejdou na obdobných výrazových prostředcích i ve stejném registru, v logice s elektronikou. V takových okamžicích, a není jich tedy rozhodně málo, působí nahrávka jako smršť, kterou nelze zastavit. Tento valivý proud se ostatně také během každého cca. dvacetiminutového kusu na každé straně zastaví vždy v podstatě až na konci a jeho energie je pro posluchače až fyzicky nakažlivá.

Tóth a Patzner o významech přesmyčky live – evil přemýšlejí jinak než před více než čtyřiceti lety Miles Davis. Ono „evil“ je na jejich obalu graficky výraznější než jeho protějšek, ale podle hudby plné života to vypadá, že se mu tady nikdo klanět nehodlá.


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.