- Inzerce -

Tóth/Platzner/Bumšteinas: My Live Evil

Tóth/Platzner/Bumšteinas: My Live Evil

Nomad Sky Diaries (https://www.hlukove.mysteria.cz/nomad.htm)

 

Tato kazeta se nám snadno zapíše do paměti jako těžko zastupitelný fenomén. Není zase až tak zásadní problém, když při jejím neurčitém posprejovaném vzhledu zapomeneme, která strana je která. Téměř každé místo kterékoliv ze stran kazety nabízí stejně intenzivní napětí mezi dvěma expresivně improvizujícími virtuozními saxofony slovenských extrovertů Mira Tótha a Alexandera Platznera a neméně divokým noisovým podkladem, resp. původně sólovou nahrávkou litevského tvůrce Arturase Bumšteinase (samostatně pod názvem Reading Newspaper). Tyto tři party se rovnoměrně dělí o celkový stereoobraz nahrávky – elektronika uprostřed, saxofony na stranách.

Oba saxofonisté se do hry vrhají s maximální energií, jejich nástroje na sebe štěkají, řvou a chroptí, pečlivě se přitom ale navzájem sledují a okamžitě na sebe reagují. Největší intenzity je tak dosaženo právě v momentech, kdy se Tóth a Platzner sejdou na obdobných výrazových prostředcích i ve stejném registru, v logice s elektronikou. V takových okamžicích, a není jich tedy rozhodně málo, působí nahrávka jako smršť, kterou nelze zastavit. Tento valivý proud se ostatně také během každého cca. dvacetiminutového kusu na každé straně zastaví vždy v podstatě až na konci a jeho energie je pro posluchače až fyzicky nakažlivá.

Tóth a Patzner o významech přesmyčky live – evil přemýšlejí jinak než před více než čtyřiceti lety Miles Davis. Ono “evil” je na jejich obalu graficky výraznější než jeho protějšek, ale podle hudby plné života to vypadá, že se mu tady nikdo klanět nehodlá.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!