Devětatřicetiletý australský skladatel Robert Curgenven žije v britském hrabství Cornwall a ve své tvorbě jde k samému jádru – zajímá se zejména o fyzikální vlastnosti a fyzické účinky zvuku. Výzkumy a realizace provádí pomocí gramofonů se speciálně vyrobenými deskami (dubplates) s mikrotonálními harmoniemi, kytarových vazeb a neprocesovaných terénních nahrávek zajímavě rezonujících míst. Třiadevadesátý program zveřejněný na internetovém Touch Radiu v šestnácti minutách své stopáže nabízí rezonance z Berlína, Tokia, Sydney, Milána, Hamburku a Ósaky a zvuk varhan z kostela ve West Penwith. A konečně v mikrofonem zachyceném stereozáznamu osmikanálové instalace zní i větrák. Tenhle druh hudby mám čím dál raději. je hmatatelná a dokonale interaktivní. Mezi jejím zánamem a vašima ušima se totiž – pokud posloucháte záznam – nachází řetězec přehrávač-zesilovač-reproduktory, který má stěžejní roli v celkovém vyznění kusu. To samozřejmě platí pro každý druh reprodukované hudby, pro díla Richarda Curgenvena (a dalších: Hafler Tria, Philla Niblocka…) obzvlášť. Poslouchejte opakovaně, z různých systémů, choďte přitom po místnosti…
Touch radio: Rezonující kouty světa
Zkouška sirén: Caligula jako opera?
Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou.
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!