UBU Web, internetový archiv audiovizuální avantgardy se zaplnil novou dávkou materiálu, převážně z kategorie „extra vzácné kousky“. Vzhledem k tomu, že se publikační politika UBU pohybuje na hraně legálnosti, není jisté, zda některá položka nebude odstraněna. Teď je ale čím se prohrabávat. Třeba několika hudebními dokumenty, z nichž asi nejzajímavější je TRANS und so weiter… (1973) zachycující Karlheinze Stockhausena během zkoušek a provedení několika skladeb. Dokument se trefil do období, kdy se do hudby velkého zastánce racionálních postupů poválečné hudby vkrádalo stále více intuice, mystiky, specificky pojaté improvizace a mimoevropských inspirací. Je také vidět, že pro interprety nebylo snadné naladit se na jeho vlnu: „To je tak typické: hudebníci si už neuvědomují, že dávají příklad. Jen když sedí jako vojáci v řadách, v oblecích před dirigentem, který je víceméně řídí. Jakmile mají udělat něco neobvyklého, docela ztratí glanc. To by se indickému hudebníkovi nikdy nestalo…“, stěžuje si Stockhausen v průběhu hodinového dokumentu.
Další dokument ze sedmdesátých let představuje Luciana Beria, jeden krátký novější je věnován francouzské dámě elektronické hudby Eliane Radigue. V sekci audio najdete kompilaci Caged/Uncaged – A Rock/Experimental Homage To John Cage, kterou v roce 1993 produkoval John Cale a na níž přispěli David Byrne, John Zorn, Lee Ranaldo nebo Jello Biafra v duetu s Eugenem Chadnournem. I česká kultura tu má své zástupce. Jedním jsou nahrávky her Václava Havla Audience (v češtině) a Vyrozumění (v anglickém překladu, který v roce 1966 vysílala BBC). Druhý kousek jde hlouběji do minulosti: krásná animace abstraktních geometrických tvarů se swingovým doprovodem pochází z roku 1936 a pod názvem Hra bublinek (Fantasie erotique) ji vytvořil pár Karel Dodal a Irena Dodalova. Teprve na konci se ukáže, že jde o reklamu na mýdlo.