Prezident Klaus se k hudbě nevyjadřuje často, ale když tak učiní, dost mi jeho myšlenky vrtají hlavou. Tentokrát je to jen okrajová zmínka v textu o čemsi jiném, ale stejně: „…také raději vyslechnu v rádiu Jarmilu Šulákovou než ničitele lidové hudby Pavlicu…“. Definice pravicovosti tak byla upřesněna a po snowboardu nebo batohu tak máme konečně i hudební parametry. Jen mi není jasné, jaký je mezi přístupy Šulákové a Pavlicy rozdíl. Ničí Pavlica lidovou hudbu tím, že si píše vlastní písně, zatímco Šulákové působení s bigbíťáky z Fleretu je v pořádku? A co starší ničitelé lidové hudby jako Dvořák, Smetana, Janáček? Jasně, pan prezident to myslel jen jako jeden kamínků v mozaice, kterou chtěl kohosi podpořit, ale podobně jako před lety při srovnávání Ludwiga van Beethovena s Arnoldem Schönbergem se zdá, že by bylo lépe se některým argumentům vyhnout. Leda by měl na mysli, že Valašsko (Šuláková) je pravicové, zatímco Uherské Hradiště (Pavlica) je doupě eurolevičáků. To by pak bylo jasno.
Václav Klaus o hudbě
faust z Berlína
Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.
Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence
Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.
Třicet let v zajetí hluku
Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.
Hermovo ucho – S patosem v srdci
Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.
Hudební Grand Prix v Monte Carlu
Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.
Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?
Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby
Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát
S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.
Helmholtz-Funk
Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.
Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)
Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!
Zkouška sirén: Amelia
Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.