- Inzerce -

Venetian Snares: Thank You For Your Consideration

Také v letošním roce připravil kanadský breakcorový maestro Aaron Funk aka Venetian Snares pro své fanoušky novou kolekci zpřelámaného elektronického šílenství. Název alba přitom dovysvětlila Funkova sdělení na internetu: “Jsem najednou ve velmi vážných finančních potížích. Pokud Vás někdy má hudba potěšila, uvítal bych co nejdříve vaši pomoc.” V Čechách si jeho vystoupení mohou fanoušci progresivní elektroniky pamatovat například z pražského festivalu Stimul.

Nové album tedy vychází dokonce i mimo Funkův domovský label Planet Mu, nejjednodušším způsobem zajišťujícím možnost rozhodování i pro posluchače, pouze na Bandcampu za libovolnou částku včetně nuly (name your price). Řada aktuálních internetových zpráv svědčí o tom, že se fanoušci podporu svého oblíbeného umělce snaží brát zodpovědně.
 

 
Lze říci, že jde o album syntetizující různé tvůrčí linie, které lze v diskografii Venetian Snares sledovat. Máme tu nekompromisní syntezátorové riffy a průběhy, které vytvářejí společně s beaty nekompromisní klubové peklo. Basově wobblující groovy na liché počty dob jsou na denním pořádku. Přibližně uprostřed se nachází několik tracků, z nichž vyzařuje poněkud méně živelná energie, než jakou vyvolávají rychlé a rytmicky vycizelované zvukové proměny jiných skladeb na albu. Po jemnějších breakbeatech á la kompozice Sweet and Fruitful přijde dokonce syntezátorový ambientní kus bez jakýchkoli bicích, 09sept09, a v dramaturgicky nejsprávnějším momentu se tak proces příjemně zklidní. Pak se ovšem opět až do konce desky vrátí halucinační breakcore v mistrovsky pročištěné formě, která plně saturuje posluchačské touhy po náročné kompozici i taneční potřeby stabilního funkového cítění. Koneckonců klasické představitele funku s kosmickým image typu George Clintona a Parliament Funkadelic by těžko nějaký zvuk na tomto albu svým charakterem překvapil, avšak zde tyto zvuky podléhají často velmi odlišným kompozičním záměrům a většinou v mnohem rychlejších tempech. Dalším zábavným zvukovým plánem, který lze v této kolekci sledovat, je uplatňování jednoduchých zvuků á la General MIDI, třeba smyčců či akustických kytar. Ani tyto provařené barvy nemusejí vůbec směřovat k něčemu kýčovitému.

Závěr alba pak vyznívá jako smířlivé vytrácení. Předposlední kus Thousand Mile Stare se po divokém breakbeatu dlouze vytrácí v syntezátorových pobubláváních v mnoha různých frekvencích, aby se na samotný závěr připojily ještě romanticky psychedelické syntezátorové plochy s nahaleným neuměle zpívaným vokálem přes hluboký reverb. Rozloučení do ztracena.

Toto album zkrátka snadno vyvolává potřebu hledat v něm hlubší celkový skladatelský koncept. Každý si může lehce do tohoto dobrodružného a mnohobarevného hudebního příběhu promítat individuální představy a zkušenosti. Setkat se tu mohou kulisy s nocí ožívající klubové kultury, představy o různých matematických funkcích i o osobních emocionálních vzorcích, samozřejmě i vize abstraktních virtuálních prostorů. V tomto vertikálně i horizontálně členitém sektoru gibsonovského Matrixu ovšem vedle sebe žijí a kooperují pouze rozličné hudební jednotky, syntezátory, bicí automaty a samplery. Je skvělé nasadit si třeba jen imaginární elektrody, ponořit se do tohoto krásně dynamického dění v hudebním kyberprostoru a zařadit se s radostí mezi ty, kteří autora těchto epických scenérií mohou podle svých možností také ocenit.
 
Venetian Snares: Thank You For Your Consideration

https://venetiansnares.bandcamp.com

 


Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.