- Inzerce -

Víc než šakuhači

Za pár dní v Praze začne pátý ročník Prague Shakuhachi Festival 2011, jehož hlavním hybatelem je skladatel a muzikolog Vlastislav Matoušek (rozsáhlý rozhovor s ním najdete v HV 3/2009). Ústředním bodem festivalu, který letos nese podtitul „Víc než ticho“, je samozřejmě tradiční japonská bambusová flétna, nicméně dramaturgický záběr je širší. To se ukáže hned během prvního večera (na nějž je vstup zdarma), na němž vedle klasického repertoáru v podání světových špiček hry na šakuhači zazní moderní kompozice i nadžánrové improvizace. Tak se například k flétnám Stevea Cohna a Jima Franklina přidá kontrabas Georgea Cremaschiho, Matoušek se spojí s těrěminem Martina Cikánka a Christopher Yohmei Blasdel prožene svůj zvuk elektronikou Stanislava Abraháma. Stylovou otevřenost si uchová festival i v dalších večerech, kdy se coby „cizí element“ představí trumpetistka Liz Albee či zvukový experimentátor Slávek Kwi. Zájemci o japonské hudební tradice budou samozřejmě moci ocenit řadu vystoupení renomovaných interpretů i nastupující generace. Celý program najdete na stránkách www.komuso.cz

A zde ukázka z předloňského ročníku:





faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL a díky covidovému lockdownu si osvojil nové způsoby tvorby.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!

Zkouška sirén: Amelia

Laurie Anderson v kokpitu s brněnskou filharmonií.