Příští neděli začíná festival Moravský podzim, jehož dramaturgii se podařilo moc pěkně propojit klasický repertoár s vydatnou dávkou hudby 20. století. Tady je pár důvodů, proč navštívit Brno (pokud už v něm zrovna nejste).
Krzysztof Penderecki je dnes živoucí instituce a jeho novější hudba zní podle toho, ale bývaly doby, kdy byl tento pán dost napřed, jako třeba ve skladbě Capriccio per Siegfried Palm (1968)
Dalším polským autorem na programu festivalu bude Henryk Mikołaj Górecki a jeho Symfonia Pieśni żałosnych (1976), jejíž nahrávka z roku 1992 zlomila nejeden rekord v prodejnosti a zařadila na chvilku soudobou vážnou hudbu po bok hitparádových pecek. Koncentrované tesknění inspirovalo mimo jiné tento klip
Na programu Moravského podzimu najdeme i impresionistu Clauda Debussyho, jenž se kromě ukázněného provedení dočká i improvizační transformace v podání klavíristy Alexeje Lubimova a bubeníka Vladimira Tarasova. Znít to bude asi takto:
Cyklus Pierrot Lunaire Arnolda Schönberga je sice sto a jeden rok starý, ale jeho dekadentní poetika pořád dobře rezonuje.