Včera zemřel americký herec Leonard Nimoy, představitel Spocka v sérii Star Trek. Vedle hraní se Nimoy ovšem věnoval i hudbě, natočil alba inspirovaná tematikou sci-fi, ale také písně Johnnyho Cashe a Pete Seegera. Rodným jazykem Nimoye byla jidiš a židovská kultura pro něj byla důležitou součástí identity. V následujícím rozhovoru vypráví, jak některé prvky židovské kultury prosákly i do jeho nejslavnější filmové postavy.
A teď k hudbě. Pohled vesmírného badatele na lidskou rasu.
A propojení sci-fi a fantasy fenoménů: Leonard Nimoy zpívá baladu o Bilbo Pytlíkovi.
Drony, neposedná letadélka, nemusí sloužit jen armádě a různým šmírákům. Japonský skladatel a designér Daito Manabe je například využil jako tanečníky.
Jak prý řekl Claude Debussy, „hudba je ticho mezi tóny“. Přeneseno na film, drama je ticho mezi dialogy. Zde převedeno do praxe.
A hudba také léčí. Ukázka z válečného německého filmu Stukas, kde depresivního vojenského pilota shlédnutí Wagnerova Soumraku bohů zbaví chmur a on se radostně vydává bombardovat Anglii. Nebylo by dobré zakázat Wagnerovy opery, když od nich vede přímá cesta k bombardování civilistů? Raději zakažme všechny romantické opery.
A na závěr trocha uklidňujícího minimalismu ve skladbě Harmonic Canon Streams od Stevea Kornickiho pro perkuse a video.