- Inzerce -

Videa na víkend

Proč bychom se měli stále kochat jen hudbou mladou? Pohled do minulosti může poskytnout mnohé rozkoše a současnost zasadí do onačejší perspektivy. Třeba zjistíme, že glassovský minimalismus je jen převtělením hudby francouzského gambisty Marina Maraise (1656–1728), alespoň soudě podle úvodní skladby následujícího alba.

Scanner a poezie Michaela Dohaghyho prohnaná modulárním harampádím

Jasně, hrátky se zpětnou vazbou již nejsou nic moc nového. Ale uznejte, že Adam Basanta z tohoto jevu vykroutil velice elegantní piruetu.A zatímco někdo staví v lahvi loď, on v ní vazbí.

Chcete udělat operu zajímavější? Nechte zpěváky na scéně nahé, to vždycky pomůže. Tedy asi si to myslí operní režisér Calixto Bieito, který tuto fintu používá docela často. Třeba v opěře Vojcek Albana Berga, od jehož narození nedávno uteklo sto třicet let.

Chcete udělat klavírní recitál zajímavější? Pozvěte specialistu na svazování čili bondage a nechte ho omotávat hráče i jeho nástroj. Skladatel Nathan Hall míchá klavír, elektroniku, homosexualitu a provazy.

A na konec se naučíme hrát rock and roll


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.