Dnešní videodegustace otevře jedna kompletní opera, přesněji dvojopera. Mozartův „singspiel“ Zaïde z roku 1779 se dochoval jen jako fragment, u nějž není tak docelaa jasné, zda děj končí dobře, či špatně. Každopádně v něm jde o střet kultur, Východu a Západu. Izraelská skladatelka Chaya Czernowin (její skladbu najdete i na naší kompilaci z festivalu Contempuls) Mozartovo dílo vzala jako inspiraci k vlastní opeře Adama, nezávislému zvukovému světu, který téma nahlíží ze současné perspektivy. Zde si můžete dopřát kompletní záznam inscenace ze Salzburgu v roce 2006.
Rituál pro větší než malé množství zobcových fléten
Sklo, znějící sklo, hodně znějícího skla. A Miguel Frasconi
Bicí automat XOXX Composer, který rozmazává hranice mezi digitálním a mechanickým světem.
Analýza jednoho zvuku nadužívaného v trailerech akčních filmů