- Inzerce -

Videa na víkend

Dnešní neděle se mi zdá ospalá a nejlepší by bylo ji celou proležet v posteli. Začneme proto zvolna. Pomalu a potichu to umí třeba Richard Skelton, který nám zahraje k pozdnímu vstávání v doprovodu smyčcového kvarteta. Ovšem pozor – ve druhé půlce se nálada zlomí a žíně ze smyčce začnou lítat.

A zase se zklidníme. A přeladíme do hlubších poloh. V Berlíně žijící skladatel Yair Elazar Glotman využívá kontrabas jako samorezonující objekt.

Teď si uděláme exkurzi do historie a zároveň do tajů dirigentské práce. Hermann Scherchen (jenž by dnes oslavil sto dvacáté čtvrté narozeniny) zkouší svou orchestrální úpravu Bachova Umění fugy.

Děti ze čtvrtých a pátých tříd základní školy vytvořily a přehrály grafickou partituru.

A abychom nebyli pořád tak pozitivní, uzavřeme upoutávkou na neexistující horor, kde je v roli hlavního zdroje hrůzy jedna čím dál oblíbenější hračka.


Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.