Při sestavování každovíkendových videokompilací pokaždé narážíme na otázku: Tak co tam dáme tentokrát? Internet přetéká materiály, které jsou zajímavé či „zajímavé“, obskurní, poučné, šokující. A tak se v poslední době snažíme místo toho, co nám náhodně o oko zavadilo, kompilovat tematicky. Tentokrát místo tématu použijeme jako filtr čas a podíváme se, co zajímavého ve světě obrazu a zvuku přinesl uplynulý týden. A shodou okolností hned první tři položky mají stejnou literární inspiraci. Že by něco bylo ve vzduchu?
Holandská flétnistka Lobke Sprenkeling se věnuje hlavně takzvané staré hudbě, tedy středověku a renesanci. Tentokrát z historického materiálu sestavila vlastní hudebně taneční divadlo nazvané Incipits, v němž místo hraní na zobcové flétny vystupuje jako herečka či tanečnice. Představení je inspirováno Božskou komedií Dante Alighieriho a zvuk tu slouží jako průvodce peklem, očistcem a rájem.
Božská komedie se stala námětem i pro tureckého hudebníka a filmaře Volkana Ergena, který ji přenesl do zvuku, syntezátoru, bubínku darbuka a saxofonů. Takto zní a vypadá třetí kruh pekla
A Božská komedie do třetice, tentokrát jako součást cyklu Simulacrum Johna Zorna, jak ji před pár dny hrálo trio John Medeski (varhany), Matt Hollenberg (kytara) a Kenny Grohowski (bicí).
Vincent Moon, režisér a hudebník pro změnu francouzský, natočil brazilský karneval. Záznam je součástí jeho právě vznikajícího projektu HÍBRIDOS ∆ Os Espíritos do Brasil, v němž společně s Priscillou Telmon zkoumají současné formy brazilského duchovního života skrze rituály a různé způsoby dosahování extatických stavů. Mimochodem, Vincent Moon v roce 2008 natočil dokument o Vojtěchovi a Ireně Havlových Malé modré nic /Little Blue Nothing, který si můžete za malé peníze stáhnout nebo pustit zde https://vimeo.com/ondemand/littlebluenothing
A jedna kolektivní improvizace z Manchesteru.
A nakonec dva audiovizuální portréty velkoměst:
New York…
…a Řím.