- Inzerce -

Videa na víkend – Contempuls za dveřmi

Příští týden začíná festival Contempuls, což znamená osm koncertů během čtyř dní, několik světových i českých premiér, interprety, kteří současné kompozice dokážou probudit k životu. Holešovický prostor La Fabrika se již po osmé stane rejdištěm novátorských zvuků i myšlenek. V létě jsme již avízovali několik lahůdek z chystaného programu, teď je čas naladit se dalším poslechem.

Na úvodním koncertě, na němž bude PKF – Prague Philharmonia dirigovat Marián Lejava, zazní i Jo Kondo, japonský skladatel s nezaměnitelným stylem.

 

Jedním ze skladatelů, kteří napsali nové dílo na objednávku festivalu, je Jan Trojan.

 

Klavírista Ian Pace, jenž vystoupí 15. listopadu, překračuje hranice role „obyčejného virtuoza“ a hudba se v jeho podání může stát i divadlem.

Pace má na programu i hudbu rumunského spektralisty s image rockera Horația Rădulesca. Tady je kousek jeho 4. sonáty v podání Stephanie Chua.

 

Na koncertě souboru Ensemble Terrible s dirigentem Pascalem Galloisem zazní mimo jiné premiéra nové skladby Jana Ryanta Dřízala. Tady jeho vodní hudba z loňského roku.

A na závěr něco elektronických šumů. Jakub Rataj, jehož (akustická) skladba bude mít premiéru rovněž s Ensemble Terrible, stojí za zvukovou stopou tohoto pohybového divadla.

 


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.