- Inzerce -

Videa na víkend – Der Marebrechst vystavující a instruktážní

Dnešní Videa jsou pozvánkou na opavskou výstavu Petra Válka.

Tisková zpráva Bludného kamene praví, že opavská výstava Přítvory (a jiná havěť) – druhá kapitola navazuje na Válkovu výstavu v brněnské Vašulově kuchyni. V Opavě nabízí zejména ukázku autorových prací z poslední doby, kdy se zabývá konstruováním zvukových hřmotičů – kinetických hudebních nástrojů a video performancí, které se staly na youtube celosvětovým fenoménem.

Petr Válek (*1976) žije a pracuje v Loučné nad Desnou v Hrubém Jeseníku. Vyučil se kameníkem, pracoval jako ošetřovatel v domově důchodců, teď se živí jako umělec. Od dětství se věnuje malování, kreslení, ilustracím a hudbě. V posledních letech také staví z domácí potřeb mechanické a elektro-mechanické zvukové nástroje, různé samohybné, či kinetické objekty. Jako Der Marebrechst – noiseový muzikant / vynálezce / kutil / youtuber nahrává v domácím studiu na zahradě, nebo v krajině „instruktážní“ videa, která zveřejňuje na facebooku.

Výstavu je mezi 5. srpnem a 6. zářím vidět v opavské galerii Cella a Hovorny, kurátory jsou Miloš Vojtěchovský, Ondřej Merta, Martin Klimeš, k výstavě je připraven katalog s texty autorů koncepce výstavy v Brně Miloše Vojtěchovského a Ondřeje Merty, Pavla Klusáka a Tomáše Procházky. Součástí katalogu je CD s aktuální hudební tvorbou autora.


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.