- Inzerce -

Videa na víkend – Judith Berkson

Variace na romantické písně, elektronika i synagogální zpěvy.

Newyorská skladatelka a vokalistka Judith Berkson ve své tvorbě spojuje různé tradice i otevřenost k moderním postupům. Na konci května vydala album Liederkreis II kolekci inspirovanou žánrem romantické písně, čili Lied, která kvetla pod rukama německých mistrů jako Robert Schuman nebo Franz Schubert. Právě ze Schuberta vychází píseň Doppelgänger, k níž vznikl následující klip.

Zde živé provedení projektu Liederkreis, v němž přijdou ke slovu vokodérové mnohohlasy a elektronické rušení.

Judith Berkson se nebojí ani divočejších improvizací, zde je jí partnerem bubeník Tyshawn Sorey.

Na druhé straně je zakořeněná v tradici židovské hudby a zpívá i vyučuje liturgický materiál. Zde na ortodoxnější notečku s harmoniem a klarinetem.

Salomon Sulzer, vídeňský kantor z 19. století a modernizátor židovské liturgické hudby, se stal tématem opery, kterou Judith Berkson napsala v roce 2012 pod názvem The Vienna Rite.

A na závěr ještě jiný žánrový koutek: Judith Berkson v jazzovém kolektivu.


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.