Zanedlouho začne v Brně festival Expozice nové hudby, kterému organizátoři dali nadpis Procházení hudbou a které „opětovně vstoupí do veřejného prostoru, tentokráte se však více zaměříme na pomíjivé umění performance, výrazněji též rozezníme otázku autonomní hudební kultury ve veřejném prostoru. Nadále budeme pokračovat ve sledování fenoménu zvukové instalace a hudebního objektu, zaměříme se též na aktuální podoby improvizace a zvukové kompozice. Důležitou okolností bude nabídnutí otázky kurátorství aurálního prostoru a hudebních eventů, koncertů a konceptů. Poprvé výrazněji vstoupíme do religiózní atmosféry církevních staveb.“
Vedle koncertů a instalací Expozice nabídne i „návody a příležitosti k poslechu v duchu svého mota „Pečlivě poslouchat je důležitější než rozeznívat.“ (Alvin Lucier) Poslechněte a pohleďte tedy na ochutnávku toho, na co za pár dní bude možné narazit v Brně.
Festival proběhne 10-14. června a celý program najdete zde.
Na zahajovacím koncertě zazní vedle např. Kabeláčovy první symfonie elektronická kompozice Luigiho Nona Ricorda cosa ti hanno fatto in Auschwitz
Dalším historickým elektronickým kusem v Brně bude Symphonie pour un homme seul, kterou zakladatelé tzv. Konkrétní hudby Pierre Henry a Pierre Schaeffer vytvořili v roce 1950. Tady na ni vytvořil choreografii Maurice Béjart.
Mezi autory zvukových instalací bude francouzsko-americký zvukový sochař Benoit Maubrey, jehož Audio gilotina vás setne na Špilberku. Mezi jeho aktivity patří i soubor tanečnic v oblečcích vybavených senzory a zvukovou technikou – Audio Ballerinas.
Komorní koncert v Betlémském kostele bude naplněn velice tichou hudbou, jakou dělá například Albert Breier.
Na stejném místě o den později rozvibruje své klarinety duo The International Nothing, čili Kai Fagaschinski a Michael Thieke.
V Mendelově muzeu Masarykovy univerzity bude instalovat hans w. Koch, který na Expozici takto krotil zpětné vazby před šesti lety.