- Inzerce -

Videa na víkend – složte si kapelu

Minulý týden jsme nástroje hromadili, tentokrát je budeme separovat. Zadání pro tato videa je prosté: sólové performance na různé nástroje. Zároveň se dnešní kompilace může stát pro čtenáře a posluchače hrou: Pusťte si jednotlivé sólisty v různých kombinacích a smíchejte si z nich kapelu dle vlastního gusta.

Zahájíme slovenskou, momentálně v Norsku usazenou bubenicí Michaelou Antalovou.

Kytaru a různé ruchy obstará argentinský kytarista Alan Courtis.

Skladbu absence Karlheinze Essla pro sólové housle provede Andrij Pavlov.

Další vrstvu dodají vulkanické kameny Belgičana Jana Marmenouta.

Kontrabasový klarinet rozkvílí Paul Hoskin ze Seattlu.

A skutečně burácivou basovou linku poskytne octobas , jenž postavil norský hudebník Guro Skumsnes Moe.

A lidovou (byť ne tak docela standardní) notečku dodá s houslemi a zobcovými flétnami Laura Cannell.

Také je nám třeba vokálů. Ty obstará Ingrid Plum.

Saxofonovými hluky může celek okořenit Colin Webster.

 

 

 

 

 


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.