- Inzerce -

Videa na víkend – Těšíme se na pondělí!

Nejdříve koncert a víno na Malé Straně, potom procházka přes Kampu a Mánesův most (pro odvážlivce Karlův), a nakonec koncert a skvělé skautské vychlazené Únětice v oáze klidu uprostřed turistického pekla. Snad již brzy budeme moci takové experimentální večery nabízet jako „zážitkovou turistiku“ na způsob anglických „theatre dinners“.

Jinými slovy: V pondělí budou v Praze hned dva koncerty, jejichž návštěvou rozhodně neprohloupíte. To je sice situace zběhlému návštěvníkovi pražských scén již dobře známá, tentokráte ovšem s důležitou změnou: organizátoři obou koncertů totiž smluvili časy začátků tak, aby bylo možné navštívit obě oslavy hudby a improvizace – stačí jen přejít řeku.  

Už v 19:00 vystoupí v Hudební 3, tedy domovském prostoru Hudebního informačního střediska i HIS Voice, peruánsko-argentinské power-duo Ricarda Cometa.  

Ve 20:00 (respektive o něco později) pak začne ve Studiu Skautského institutu pátá Sólová středa – tentokráte výjimečně v pondělí – s až nezvykle mezinárodním obsazením: Madeline Grendel (US), Michael Fletcher (UK) a Hector Carranco (MEX).  

Začneme nejdříve duem Ricarda Cometa. To tvoří argentinská bubenice Tatiana Heuman a peruánský hráč na preparovanou kytaru Jorge Espinal. Oba působí na improvizační a experimentální scéně v Buenos Aires. České publikum je již dobře zná: jako Ricarda Cometa vystoupili skoro přesně před rokem v žižkovském Punctu. Jorge na podzim roku 2014 odehrál sólový koncert ve Školské 28, kdy mu předskakovala takzvaná „Orquesta de Guitarras Locas“, tedy orchestr bláznivých kytar.  

Jak dokáží rozhýbat publikum v malém prostoru se můžete přesvědčit na tomto videu. Snad latinoameričany s horkou krví usedavé české posluchačstvo nezklame!  

I hispánci však dokáží meditovat, jak dokládá tato jejich historie vody:   

 

Skladatel Hector Carranco pochází z Mexika, ale dnes žije v norském Oslu. Severskému městu je věnovaná kompozice pro klavír a elektroniku Otoño Osleño (otoňo osleňo), tedy Podzim v Oslu (nebo Oselský podzim?):  

V Praze sice Hector bude hrát na flétnu, zde ale můžete shlédnout záznam z jeho vystoupení v Norsku, kde používá elektroniku – včetně senzorů – a klavír:  

  

Michael Fletcher je dechař, který pochází z jazzového prostředí. Byl součástí projektu Jazzlines Reich:Influences, který pořádala birminghamská radnice a symfonický orchestr:  

Ve Skautském institutu zahraje Michael výběr ze série nových kompozic, jež nese název Picasso(s). Ty jsou inspirované návštěvou barcelonského Musea Picasso. Zde skladba s názvem Oscuridad (Tma):  

  

Třetí sólovou vystupující je Madeline Grendel, houslistka a zvuková umělkyně původem z Detroitu, která právě dokončuje magisterské studium umění na Prague College. Právě úpadku Detroitu se prostřednictvím zvuku věnovala i ve svém magisterském projektu, na který upozorňuje tato upoutávka:  

  

A na závěr se vraťme k Ricarda Cometa a jejich čerstvému albu s lapidárním názvem Ricarda Cometa 2:  

 

Jak je snad z předcházejícího výčtů zřejmé, půjde o opravdu různorodý večer, kterému rozhodně nebude scházet energie a překvapení. Těšíme se na pondělí!


Marian Palla: Na hudbě není důležité, co zazní a jestli vůbec

Když jsem se měl učit, tak jsem hrál, a když jsem se dostal na konzervatoř, tak jsem zase maloval. Teď mě napadá, co budu dělat, až tu nebudu, uvažuje moravský umělec.

Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.