- Inzerce -

Videa na víkend – volební

Za týden tu máme volby do poslanecké sněmovny. Nás, kteří se nějak profesně zabýváme kulturou, je čtení příslušných sekcí volebních programů vést leda tak k hořkému pousmání. Jasně, skoro všichni chápou kulturu jako nesmírně důležitou, všichni pro ni chtějí minimálně jedno procento rozpočtu. A všichni pak spolehlivě na své sliby v tomto sektoru zapomínají asi tak pět minut po uzavření volebních místností. No nic. Ale jistě, jsou samozřejmě věci důležité a pak ty ještě důležitější. Nefixujme se tedy na kulturu a dopřejme si průlet napříč politickou nabídkou. Pokusíme se najít inspiraci k hudebnímu doprovodu v příslibech alespoň některých z těch, kdo pro nás chtějí jen to nejlepší.

U kultury ale začněme. TOP 09 má v této části svého programu krásnou formulaci: „Nedopustíme, aby jediný výjimečný umělecký talent musel zanechat své činnosti ze sociálních či ekonomických důvodů.“  O řádek výše se ale píše, že „nepřistoupíme na naivní multikulturalismus.“ Takže dětí z tohoto dokumentu se onen slib samozřejmě netýká.

Piráti, od nichž si mnozí slibují čerstvý vítr v politice, se už sami hudebně projevili bojovým popěvkem. V programu mimo jiní slibují zrušení poplatku za prázdná média pro OSA. Takže můžeme očekávat masivní nárůst umělců pracujících s prázdnými zvukovými médii, jak to dělá například tady Steffan Goldmann.

Sociální demokracie slibuje: „Zásadně vylepšíme podmínky přístupu lidí se sluchovým a zrakovým postižením k mediálnímu obsahu.“ Zprostředkovat hudbu neslyšícím je výzva, s níž se koneckonců již někteří snaží vyrovnávat. Takže pro inspiraci posíláme toto video:

SPO plánuje „podporovat společenské uznání umělců, kteří vytvářejí občanům pocit domova a podporují tak jejich občanskou a kulturní identitu.“ Skladatelem prosyceným národní identitou a pocitem domova je bezpochyby Leoš Janáček. Stačí tři vteřiny z něj, aby to cítil každý. Takto je vydestiloval Zdenek Plachý.

KDU-ČSL myslí sociálně a říká: „Snížíme cenu práce pro sociálně ohrožené skupiny obyvatel.“ Tak jim lze slovy písně popřát – Neprohrát.

ODS – stejně jako všem – leží na srdci bezpečnost státu a chce, aby se občané zapojili a především, aby mládež byla připravena na krizové situace. „Zatraktivnění kariéry v ozbrojených složkách a vytvoření společné databáze zájemců o službu v ozbrojených a bezpečnostních sborech – každý, kdo chce sloužit naší zemi, musí dostat šanci. (…) Kurzy pro studenty vyšších ročníků středních škol, aby si osvojili základní návyky pro zvládání krizových situací.“ Tak tady jeden návod na výcvik.

Šéf SPD tvrdí, že jako poloviční Japonec, který rasismus zakusil na vlastní kůži, nemůže přece být rasista. Na to lze asi odpovědět jen písničkou japonské skinheadské kapely Aggroknuckle spojené s hnutím Samurai Skinhead Spirit.

 

V těchto volbách jsou registrovány hned čtyři strany se slovem „komunistická“ v názvu. Tak jim společně věnujme jednu písničku, ať ušetříme prostor.

 Hnutí ANO na plakátech hlásá boj proti blábolení. V kombinaci s vokálním projevem jejich šéfa s vtírá na mysl něco takového:

Stran s krásnými a inspirativními myšlenkami do voleb míří mnoho, omlouvám se těm, na které se nedostalo. Třeba příště.

 

 

 

 


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.