- Inzerce -

Videa na víkend – Zahrady

Zahrady můžou být pro hudebníky inspirací, koncertním sálem i hudebním nástrojem. Osvěžme si víkend několika příklady. Motyčky a kolečka s sebou.

Jarní počasí vyloženě láká k pobytu na zahrádce (pokud tedy nějakou máte, či se na nějakou ke kamarádům pozvete). Vzhledem k tomu, že za měsíc již možná bude na zahradě sucho a hnědo, je teď ta pravá chvíle sejít se na zahradě a zahrát si k tomu.

Případně můžete do hudby zapojit i rostliny samotné.

Japonský zenbuddhistický chrám Rjóanži je slavný mimo jiné pro svou meditační zahradu. A na její slávě má podíl i stejnojmenná série skladeb Johna Cage. Patnáct kamenů rozložených v uhrabaném bílém písku ho inspirovalo v 80. letech nejprve ke kresbám a posléze k otevřeným partiturám.

Ještě jedna verze pro srovnání.

Japonskými zahradami se inspirovala i Kaija Saariaho.

A hned několik skladeb o zahradách napsal Toru Takemitsu.

Maja S.K. Ratkje & Lasse Marhaug natočili před deseti lety album nazvané Music For Gardening. Inu, třeba to trávníku prospěje.

Co všechno lze na zahradě pěstovat, poradí Pavel Dobeš.

Každopádně, zahrada je otevřena.

A ještě jedna.


Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.