- Inzerce -

Vložte kočku: Domestik Sounds

Jako své nové album Vložte kočku vydali a 14. března v pražském klubu Fuchs2 pokřtili soubor nahrávek vzešlých z práce na hudbě pro pro pozoruhodný film Domestik režiséra Adama Sedláka.

Nová deska s podtitulem „music for and inspired by the motion picture“ je pro toto pražské uskupení atypická hned v několika aspektech. Zaprvé jde poprvé v diskografii kapely o dílo čistě instrumentální, což jako soundtrack k minimalistickému filmu Domestik dobře funguje. Zadruhé je to první album, kde se objevují skladby s primárně digitální produkcí. Téměř nejsou slyšet ani elektrické housle Jiřího Konvalinky, které byly v předchozích albech v různých zmutovaných podobách velmi výrazné. Další věc, které si jejich zkušenější fanoušek všimne, je, absence kapelového podpisu“, tedy charakteristického rytmického prvku, který měli Vložte kočku ve zvyku umísťovat na každé album a každý návštěvník jejich koncertů ho dobře zná (x_xx_x-x-x-xx_xxx_xx_x_xx_______ Bože, Peřiny, Smíření…), nebo je jen před posluchačem dobře schovaný. Nedivil bych se ničemu. Přes to všechno je hned v prvním taktu druhé skladby poznat, kdo za dílem stojí. Rukopis bubeníka Cyrila Kaplana je nezaměnitelný a s téměř algoritmickou přesností se pojí s typicky kyselými zvuky z plejády syntezátorů, bicích automatů, efektů a samplerů jeho bratra Kryštofa. Nechybí ani typicky liché rytmy, které jsou ale tentokrát důmyslně ukryté za rovnějšími vrstvami. Trpělivý a pozorný posluchač je tak odměněn s každým dalším poslechem o nové a nové rytmické zajímavosti.

Film Domestik byl nominován na Českého Lva, a to nejen v kategorii nejlepší hudba, ale i nejlepší zvuk. Tuto nominaci se narozdíl od té hudební podařilo proměnit a je tedy jasné, že umělci, kteří produkovali ty čtyři remixy, co se na album dostaly, tedy Akhtar, ANS, Isanasz a Subject Lost, měli z čeho vybírat, když zvuky z filmu samplovali a přetvářeli do svébytných skladeb. Sound design podle mě vždy patřil mezi přednosti studiových alb Vložte kočku, a tak jsem rád, že zde dostal dost prostoru.

Domestik Sounds není vlastně soundtrack v pravém slova smyslu. Skladby, které se do filmu dostaly, nejsou podmnožinou hudby z desky, a ani převrácené tvrzení neplatí. Můžeme si tak poslechnout například skladby, které měly doprovázet cyklistu Romana (ztvárněného Jiřím Konvalinkou) při jeho trénincích. Ve filmu jsou přitom většinou slyšet pouze ambientní zvuky. Protože se ze samotného ticha těžko skládá, bylo účelem spíše zachytit atmosféru filmu, přičemž ani pořadí skladeb, které se zřejmě vztahují k jednotlivým scénám a situacím, děj přímo nekopíruje. Album tak dobře poslouží nejen fanouškům kapely, ale i těm, kterým se líbil film a chtějí si ho připomenout.

Poslouchat jej můžete na téměř všech streamovacích platformách od Soundcloudu po Spotify, fajnšmekři si ale zajdou na koncert a koupí si reflexní vestu, na které je fixou napsaný kód ke stažení digitálního releasu.

Vložte kočku: Domestik Sounds
https://vlozte.bandcamp.com/music


Marian Palla: Na hudbě není důležité, co zazní a jestli vůbec

Když jsem se měl učit, tak jsem hrál, a když jsem se dostal na konzervatoř, tak jsem zase maloval. Teď mě napadá, co budu dělat, až tu nebudu, uvažuje moravský umělec.

Může být krize krásná?

V Kampusu Hybernská bude ve středu a čtvrtek prostor pro hudbu, zvuk a udržitelnost.

Dlouhé stíny, odcházející světlo a skicář nočních můr Davida Tibeta

Do Prahy se v listopadu vracejí Current 93. Po osmnácti letech vystoupí v kostele sv. Šimona a Judy.

Kytara řítící se z kopce

Marc Ribot hvězdou třídenního festivalu v Labské filharmonii.

Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.