- Inzerce -

Všechny články

Videa na víkend – Gustav Mahler

Matěj Kratochvíl

Hudba Gustava Mahlera jako inspirace pro postmoderní orchestrální kreace, jazz i soubor archivních počítačů, včetně pocty paní Almě.

Jednoho dne budeme součástí velké planetární federace. Vanishing Twin a soundtrack k čekání na utopii

Jonáš Kucharský

Londýnská kapela Vanishing Twin se za posledních pět let etablovala jako jedna z nejzajímavějších britských experimentálně popových skupin. Pohledy upřenými do minulosti vzbouzí naději, že budoucnost může být světlá.

Predikátní trio Joshe Sintona: Hudba jedna báseň (vlastně devět básní)

Petr Slabý

Predicate neboli predikát znamená v logice jazykové sdělení, o němž má smysl tvrdit, že je buď pravdivé nebo nepravdivé. V případě nového tria saxofonisty (a zde i basklarinetisty) Joshe Sintona je vlastně tenhle přídomek na jednu stranu ošemetný, na druhou stranu zcela trefný.

Zkouška sirén – Ostrava po desáté

Matěj Kratochvíl

Na konci léta bude v Ostravě opět hudebně rušno. Divadelní sály i postindustriální interiéry zaplní současná hudba od orchestrálních kusů po radikální elektronické plochy.

Discus od sólového zavzpomínání po těžkotonážnější výpravu

Z.K. Slabý

Martin Archer se na svém labelu nikdy nezpěčoval zdůrazňovat, koho si cení a koho chce tak či onak následovat. Tak tomu je i v nových přírůstcích jeho programu: na CD The Unlonely Raindancer Keitha Tippetta a na albu Eclectic Maybe Bandu, Reflection in a Moebius Ring Mirror.

Videa na víkend – Hurá na Low

Petr Ferenc

Minnesotská slow-core trojice se loni postarala o album roku. 2. července je představí v pražské Meet Factory.

Chanctonbury Rings. Zvukový příběh starého hradiště je příběhem našich stop v krajině

Jiří Špičák

Album Chanctonbury Rings kombinuje mluvené slovo, analogové podklady a folkové mezihry. Spisovatel Justin Hopper, písničkářka Sharron Kraus a producent Belbury Poly mluví o cestách, mýtu i tragédii. O stopách, které zanecháváme v krajině.

John Luther Adams: Become Desert

Matěj Kratochvíl

Hudební popis krajiny představoval lákavé zadání pro skladatele v 19. století, Smetanu, Dvořáka, Berlioze. Ti a mnozí další zkoušeli, jak zvuk dokáže vyvolat iluzi, že se posluchač nachází mimo koncertní sál. Stejné téma provází i Johna Luthera Adamse.

Hermovo ucho – Decentralizace Gesamtkunstwerku a inventura v evropské opeře

Jozef Cseres

O novém německém nastudování Europer a Song Books Johna Cage.

Ean Lord a Sweeps 04 dnes v Hudební 3

Redakce

Drony, temný ambient i akustické nálady. Buďte dnes večer v Hudební 3.