- Inzerce -

Všechny články

Scott Walker šířil virus avantgardy od šedesátých let

Jiří Špičák

Po smrti Scotta Walkera se tenhle narativ objevil znovu: neškodný popový zpěvák, kterému ale z nějakého důvodu přeskočilo a místo krásných písní začal švihat bičem a natáčet údery do mrtvého masa. Jak je to ale doopravdy?

Der Blutharsch and the infinite church of the leading hand: wish I weren´t here

Jiří Almer

Nová porce krautrocku a psychedelie od oceňované rakouské kapely je opět pozoruhodná, opět trochu jinak.

Julia Kent: Rozmlžovat hranice mezi „umělým“ a „přirozeným“ zvukem

Petr Frinta

Julia Kent se smyčkami a karbonovým cellem vystoupí 11. dubna v pražském Paláci Akropolis. Rozhovor o intimitě nahrávání, stavu světa i opožděném startu sólové kariéry.

Zkouška sirén – Maulwerker

Matěj Kratochvíl

Německý vokálně divadelní ansámbl přijede do Ostravy ukázat, co všechno lze vytěžit z lidského hlasu i těla. Dojde při tom na čerstvá díla i klasické kusy.

Zápisky melomanovy 47

Jan Hocek

Hold Karlu Velebnému. A jeho souboru SHQ, čili Spejbl a Hurvínek Quintet (Quartet). Našel totiž v roce vzniku 1961 útočiště v Divadle Spejbla a Hurvínka. Mezi loutkami se zrodil jazz, jaký ucho našince dosud neslyšelo…

Čtyři nová alba Iva Perelmana

Z.K. Slabý

Na značce Leo Records vyšla další série hyperaktivního brazilského saxofonisty a improvizátora Iva Perelmana.

Daniel Herskedal: Voyage

Jan Hocek

Norský tubista se vydal s arabskými uprchlíky na cestu po moři za novým majákem…

Rozkoš z prázdnoty, která nastane, až zapomeneme vše

Jonáš Kucharský

Co zbyde, když se poslední vzpomínka rozplyne v mlze postupné degenerace paměti? I na to se ptá James Leyland Kirby, který poslední částí projektu Everywhere at the end of time uzavírá dvacetileté zkoumání paměti pod hlavičkou The Caretaker.

Praskot bublin

Matěj Kratochvíl

Po čase se v HIS Voice vracíme k myšlence tematicky propojených bloků textů. Prvním jednotícím okruhem je komiks jako médium pro hudbu zdánlivě nevhodné a přitom se s ní ochotně přátelící.

Komiks je operou literatury

Petr Ferenc

Rozumí si komiks lépe s operou než s rock’n’rollem? Lze do sebe přesvědčivě zapasovat časové zákonitosti hudby a beletrie? Neruší nás při hudbě především hudba? Je ideální hudební komiks nedosažitelným svatým grálem? V asi deset let staré komiksové sérii s lákavým názvem Vinyl Underground (autoři Si Spencer, Simon Gane, Cameron Stewart, Sean Phillips, vydal DC Comics), po níž jsem přednedávnem samozřejmě sáhl kvůli tomu jménu, je hlavní … Číst více…