- Inzerce -

Všechny články

Hermovo ucho – Co by asi řekl Wittgenstein neuronovým sítím?

Jozef Cseres

Wittgeinsteinův skromný, ne příliš doceněný příspěvek k hudební estetice má charakter roztroušených, často enigmatických, někdy zmatených, jindy rozporuplných poznámek.

Bohyně basklarinetu Fie Schouten

Jan Hocek

Nizozemská basklarinetistka vydala loni dvě alba, na nichž zní stěžejní soudobý repertoár pro tento nástroj. A došlo i na kontrabasklarinet…

Partitura a provedení: Jan Rychlík mezi neoklasicismem a Novou hudbou

Boris Klepal

Hrál na bicí v orchestru Karla Vlacha, na jeho neoklasicistní skladby čekali interpreti málem ve frontě a nakonec stál u začátků Nové hudby u nás. Hudební informační středisko přidalo do databáze patnáct zdigitalizovaných partitur skladatele Jana Rychlíka, podrobnější pohled na dvě z nich je zde.

Papir: 7

Jan Faix

Kodaňské trio Papir nás již přes deset let oblažuje svým osobitým projevem na poli post- i krautrockové psychedelie. V polovině ledna vypustilo na svět své další pouze číslované album. Na své sedmičce prezentují zajímavý stylový a výrazový posun.

Zápisky melomanovy 79

Jan Hocek

Meloman a válka. Válka a Valentin Silvestrov.

Slovo Boží a hrábě

Petr Ferenc

Posmrtné album shrnuje desítky let tvorby Ghédalii Tazartèse.

Zkouška sirén – J. S. Zamecnik

Matěj Kratochvíl

Česko-americký mistr hudby k němým filmům.

Deset let s Lulu

Petr Ferenc

K deseti letům od vydání a k zítřejším nedožitým osmdesátinám Loua Reeda se vracíme k jeho poslednímu majstrštyku.

Liz Kosack a Matthias Müller v různých konstelacích

Petr Slabý

Polární hry Kern, tvoření a odchylky Cranes a kosmická pohádka Carate Urio Orchestra.

Kdo si zaslouží Grammy?

Matěj Kratochvíl

Hudební ceny prověřují, kdo je pro nominaci dostatečně seriózní a kdo je příliš pop.