- Inzerce -

Všechny články

Zvukové krajiny Denise Dufoura

Petr Studený

„V instrumentální ani akusmatické hudbě nekomponuji zvuky, spíše sám naslouchám,“ říká francouzský skladatel Denis Dufour, jehož sebrané dílo začíná vycházet na značce Kairos.

Freejazzové pokání sexteta Tikkun

Jan Hocek

Sefardský free jazz či směs židovské hudby a neworleánské dechovky, v níž hrají neandrtálci, tak charakterizují svoji hudbu sami muzikanti z pařížského sexteta Tikkun.

Milan Guštar: Co zůstane, když zvuk dozní

Petr Studený

Hudební informační středisko vydává profilové CD Milana Guštara se třemi kompozicemi.

Michal Wróblewski: Hledání svobody a nových cest

Ian Mikyska

Jméno Michala Wróblewského již dobře znají nejen fanoušci české improvizované a jazzové hudby, ale také návštěvníci koncertů soudobé hudby na Ostravských dnech i jinde.

KaZ ohlašuje existenci

Tomáš Procházka

Filip Jakš, známý jako vokalista mělnické úderky Postižená oblast a sólově též jako Asstma, přišel letos v létě s novým duem KaZ, v němž se spolu s bubeníkem Ludwarem vydali na průzkum noise rocku, mathrocku, hardcore a dalších stylů.

Turbíny a jiné strojky

Matěj Kratochvíl

Pozvánka na koncert Brno Contemporary Orchestra 24. ledna.

Jonas Cambien Trio: Nature Hath Painted the Body

Jan Hocek

Již třetí studiové album má na svém kontě Jonas Cambien Trio. Titul byl nalezen v jedné větě z knihy The Compleat Angler, v níž v roce 1653 britský spisovatel Izaak Walton oslavuje v próze i ve verších umění rybolovu.

Partitura a provedení – Skladatelé před čtyřicátou otočkou kolem Slunce

Boris Klepal

Nahrávka České filharmonie, záznam z Ostravských dnů i studentské kompozice pro klavír. To vše a ještě mnohem víc se objevilo na sampleru o rozsahu dvou CD, který vydalo v prosinci Hudební informační středisko.

Václav Vokolek: Nejsou žádné slepé uličky, jen se občas ztratí někde pod povrchem

Petr Ferenc

Cesta nadšeného posluchače a hledače k vlastní tvorbě pozoruhodných výtvarných partitur.

Spolupráce jako jemná eroze

Pavel Zelinka

Spíše ubírat než přidávat. Tímto krédem se řídila mezinárodní sestava muzikantů, kteří nejprve vložili své nápady do společného banku, aby z nich poté vysochali novou hudbu.