- Inzerce -

Všechny články

Akční Bledá a sošná Chata

Franciszek Humel

Opera v kavárně i v Jezerní kotlině. Sedmačtyřicátý ročník festivalu Hudební současnost Ostrava uvedl kromě několika koncertů i dvě opery současných českých autorů. Věčná slečna Bledá s podtitulem Operní nejistota pro široké masy je již třetí týmovou operou skladatelského tandemu Markéta Dvořáková – Ivo Medek. Operní instalace Chata v Jezerní kotlině je dílem jednoho z nejnadanějších a nejoriginálnějších současných autorů Františka Chaloupky. Oběma operám bylo společné nejen nezvyklé … Číst více…

Zápisky melomanovy 76

Jan Hocek

Hudba z ovcí, vlny a pletení…

Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip – Bön: Eclipse One

Jan Faix

Přední kapela zdejší psychedelické scény, Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip, vytvořila společně s polskou formací Bön mohutný hudební kolos a v prostorách odsvěceného kostela v lesích na broumovsku pak vzniklo společné album.

Miloš Štědroň: Rád ironizuji banální

Barbora Šteflová

Miloš Štědroň je profesorem, pedagogem brněnské Masarykovy univerzity, muzikologem, skladatelem, hudebním editorem. Napsal přes 400 skladeb klasické hudby, je ale i ceněným autorem scénické a muzikálové tvorby. Hudební infomační středisko mu právě vydalo průřezové CD.

Hermovo ucho – Nadčasová intermedia Roberta Ashleyho v novém šatu

Jozef Cseres

Robert Ashley v Kolíně a Düsseldorfu.

Klavírní dialogy, jež nenechají vydechnout

Jan Hocek

Když Keith Tippett pořizoval tyto nahrávky, zbýval mu rok, respektive devět měsíců života. Ačkoli trpěl bolestmi, povzbuzován o generaci mladším Matthewem Bournem natočil nejúchvatnější klavírní dialogy své bohaté kariéry…

Festival hledající a dobrodružné hudby

Jiří Slabihoudek

Ohlédnutí za jedenáctým ročníkem Contempulsu.

Marco von Orelli v kapele i sólově

Petr Slabý

Švýcarský trumpetista a skladatel Marco von Orelli se u nás představil letos koncem září v rámci Free jazz festivalu s formací Lotus Crash, jež v rámci svých kompozic vytváří prostor i pro svěží improvizaci.

Kulisy se mění, šílenství zůstává. Staré techniky pro nové opery

Boris Klepal

Vybuzené emoce, bláznivá stylizace, zpěv na prvním místě. Do Prahy se na místo světové premiéry vrací Schönbergovo monodrama Očekávání, které pomáhalo otevřít dveře ke zcela jinému uvažování o hudebním divadle.

Jak zhudebnit vodu

Petr Venglař

Tři skladatelky na závěrečném koncertě festivalu MusicOlomouc