Ze sundánských kopců na evropská pódia
Indonéská hudba, která se hraje v duu a není gamelan – to je tarawangsa. Jak zní její aktuální průnik na západní pódia a co s tím má do činění Blízký východ?
Taxonomie, antropologie a snění na Discus Music
Minimalistické jazzové abstrakce, bigband á la Miles Davis a melodie kořeněné elektronikou.
Videa na víkend – Znovu Salem
Rok 2020 na překvapení opravdu skoupý není, a to do silvestra zbývají nepochybně báječné téměř dva a půl měsíce. Přes všechny pohromy ale letošek přinesl minimálně jednu pozitivní událost.
Něco, co se nezdá být důležité, se časem ukáže jako velmi zajímavé
Petr Kotík a půlstoletí jeho S.E.M. Ensemble.
Starý nový začátek
Je mu dvacet let a patří k největším nadějím českého jazzu – Daniel Bulatkin. V červenci vyšlo na prestižní rakouské značce Alessa Records debutové album jeho kapely B/Y Organism. Splnilo očekávání?
Jaroslav Kořán a Night Note, domácí ambientní záchvěvy Babího léta
Dvojice novinek značky Blue Lizard, čím dál agilnějšího pražského vydavatelství ambientní hudby.
Jiří Kadeřábek: Pokud má člověk něco zažitého z Moravy, může to v čínské hudbě nalézt snáz než v západním způsobu hraní
Již delší dobu se v tvorbě dvaačtyřicetiletého skladatele Jiřího Kadeřábka vytváří pomyslný oblouk mezi moravskou a čínskou tradicí. Platí to i pro dosud neprovedenou skladbu Nanyin, která měla zaznít na opožděném koncertu festivalu Pražské jaro.
Prezenční versus distanční, synchronní versus asynchronní?
Následující text vznikl místo úvodní přednášky k mým kurzům na Ústavu hudební vědy Masarykovy univerzity v Brně. Krizová globální situace mě donutila zamyslet se nad blízkou budoucností humanitního vzdělávání, které se ocitlo na technokratické křižovatce, jež mu může být osudnou.