- Inzerce -

White Wigwam: Ground / Trigger

White Wigwam: Ground / Trigger

KLaNGundKRaCH (https://klangundkrach.net) & Red for Colour Blind (redforcolourblind.blogspot.cz)

 

White Wigwam je projekt člena někdejších Kaspar von Urbach a spoluhráče (baskytara,syntezátor) nynější sestavy okolo písničkáře Rouilleux. Po několika živých nahrávkách, dostupných na autorově bandcampu (whitewigwam.bandcamp.com), vychází ve spolupráci KLaNGundKRaCH a Red for Colour Blind první debutové album, rybí kazeta v nákladu 59 kusů. White Wigwam tvoří elektronickou hudbu dřevitých odstínů, dlouhých trvání a minimalistického ražení. Monotónní zvuk ovšem zde v žádném případě neznamená nudu, ale spíš intenzivní zájem o pečlivé a neuspěchané zkoumání pomalých proměn sonické masy.

První skladba Ground se pohybuje zároveň na několika vrstvách, monolitické syntezátory pomalu plují v hlubších rejstřících, zatímco šumy a ruchy v pozadí se postupně spojují a přibývá bublání, organické smyčky se zamotávají a prolínají s dalšími vrstvami. Útržky melodií jsou v průběhu nahrávky prosívány skrz zvláštní síto, zbylé fragmenty se skládají do černobílé mozaiky, rytmika v první skladbě zůstává neviditelná, a přesto ze svého úkrytu drží všechny linky pohromadě. V druhé skladbě Reverse se objevuje výraznější industriální rytmický puls, basové nárazy otřásají membránou reproduktorů a nájezdy rozmlžených syntezátorů dotvářejí ponurou atmosféru zkázy. Třetí a poslední Trigger přináší další výtrysk zadržované energie, širší rejstřík syntezátorů je prohnán skrz důmyslně modulované filtry. Bzučící tóny jsou úsporné, děsivě jiskřivé a neuróza si podává ruku s poklidnou odevzdaností.

Album zní jako pomalý drone metal experimentující kapely, která vyměnila nabroušené kytary za několik synťáků. Výsledek ale stojí mimo konvenční škatulky, pro pravověrné metalisty bude asi album příliš elektronické,  milovníci hybridních hudebních útvarů si ale jistě přijdou na své. 

Nahrávka je k poslechu a koupi na bandcampu (https://whitewigwam.bandcamp.com/album/ground-trigger)


laug.sonoris chce hrát hudbu bez kompromisů

Zrodil se nový ansámbl pro českou a slovenskou soudobou hudbu.

Hermovo ucho – Měli bychom už konečně zapomenout na Cage?

Zapomenout znamená vzdát se paměti. Celebrita nám to dává sežrat a pojem elity v digitálním prostředí a věku vyznívá směšně a malicherně.

Krotitelé zvuku

Vyhnout se světlu a poddat se hudbě. Pražská premiéra dua Mogard a Irisarri přinesla unikátní verzi ambientu.

Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí