Jména Chrise Watsona a Slávka Kwi (Artificial Memory Trace) není třeba čtenářům tohoto webu a jeho mateřského listu představovat – profil druhého jmenovaného ostatně naleznete v nejnověhjím papírovém HIS Voice. Oba umělci od včerejška prezentují svá díla v pražském komunikačním prostoru Školská 28.
Zvukově-kinetická instalace Slávka Kwi nazvaná Propojenost a “představuje zvuk, obraz, pohyb a prostor jako různé aspekty jediné skutečnosti, propojené do jednoho tvaru, nabízejícího čistou potencialitu a oproštěného od konkrétního výkladu. Instalace se skládá ze dvou vzájemně propojených systémů.
Systém č.I: Na membráně reproduktoru nízkofrekvenční reprodukční jednotky jsou uchyceny nylonové vlasce, tvořící u stropu místnosti síť. Na vlascích je navlečeno množství pingpongových míčků s korálkem uvnitř a vibrace reproduktoru přenáší pohyb na celý systém. Chvějící se míčky rozeznívají prostor vysokým chřestivým zvukem.
Systém č. II: Membrána nízkofrekvenční reproduktorové jednotky je propojena vlascem s rozměrnou stříbřitou mylarovou fólií umístěnou pod stropem. Vibrace reproduktoru jsou přenášeny na fólii, kterou rozpohybuje a zároveň rozeznívá. Oba vzájemně propojené systémy vytvářejí neustále se proměňující prostorové zvukové a světelné pole.”
Chris Watson, bývalý člen Cabaret Voltaire a Hafler Tria a neúnavný lovec terénních nahrávek, prezntuje dvouapůlminutové zvukové dílo Monte Bondone. K slyšení je v Galerii díra, což je jacková zdířka na zdi Školské 28. Sluchátka s sebou, píší na webu Díry. A aby se bylo na co těšit: Watsona v playlistu Díry 20. května vystřídá Jamie Drouin, 2. července galeristé lákají na Carstena Nicolaie.