- Inzerce -

Za zvukem do Školské 28

Jména Chrise Watsona a Slávka Kwi (Artificial Memory Trace) není třeba čtenářům tohoto webu a jeho mateřského listu představovat – profil druhého jmenovaného ostatně naleznete v nejnověhjím papírovém HIS Voice. Oba umělci od včerejška prezentují svá díla v pražském komunikačním prostoru Školská 28.

Zvukově-kinetická instalace Slávka Kwi nazvaná Propojenost a “představuje zvuk, obraz, pohyb a prostor jako různé aspekty jediné skutečnosti, propojené do jednoho tvaru, nabízejícího čistou potencialitu a oproštěného od konkrétního výkladu. Instalace se skládá ze dvou vzájemně propojených systémů.

Systém č.I: Na membráně reproduktoru nízkofrekvenční reprodukční jednotky jsou uchyceny nylonové vlasce, tvořící u stropu místnosti síť. Na vlascích je navlečeno množství pingpongových míčků s korálkem uvnitř a vibrace reproduktoru přenáší pohyb na celý systém. Chvějící se míčky rozeznívají prostor vysokým chřestivým zvukem.

Systém č. II: Membrána nízkofrekvenční reproduktorové jednotky je propojena vlascem s rozměrnou stříbřitou mylarovou fólií umístěnou pod stropem. Vibrace reproduktoru jsou přenášeny na fólii, kterou rozpohybuje a zároveň rozeznívá. Oba vzájemně propojené systémy vytvářejí neustále se proměňující prostorové zvukové a světelné pole.” 

Chris Watson, bývalý člen Cabaret Voltaire a Hafler Tria a neúnavný lovec terénních nahrávek, prezntuje dvouapůlminutové zvukové dílo Monte Bondone. K slyšení je v Galerii díra, což je jacková zdířka na zdi Školské 28. Sluchátka s sebou, píší na webu Díry. A aby se bylo na co těšit: Watsona v playlistu Díry 20. května vystřídá Jamie Drouin, 2. července galeristé lákají na Carstena Nicolaie.


Zkouška sirén: Caligula jako opera?

Nová podoba skandálního bijáku drží pohromadě hudbou. 

faust z Berlína

Bubeník Werner Zappi Diermaier dovedl novou sestavu krautrockových legend Faust k druhému albu. Přizval k tomu členy Einstürzende Neubauten i die ANGEL.

Udržitelnost, improvizace i umělá inteligence

Projekt Sustain v Hybernské pokračuje.

Třicet let v zajetí hluku

Radek Kopel o zvukovém proudu jednoho gruntu a řady jmen.

Hermovo ucho – S patosem v srdci

Brno Contemporary Orchestra zahájil novou sezónu koncertem na téma „Kardio“.

Hudební Grand Prix v Monte Carlu

Intonarumori ve městě posedlém automobily – premiéra Luciana Chessy.

Zkouška sirén: Rok české hudby jinak?

Smetana a Stockhausen se potkají na brněnské Expozici nové hudby

Extrémně raritní nástroj, na který si nestačí párkrát zahrát

S Miroslavem Beinhauerem o sólovém albu pro šestinotónové harmonium.

Helmholtz-Funk

Se skladatelem Wolfgangem von Schweinitzem o čistém ladění, hudebnosti hebrejštiny i prostorovosti sterea.

Hermovo ucho – Letiště (v plurálu)

Kdo by nechtěl využít specifický veřejný prostor jako realizační médium pro své nerealizovatelné vize?!