- Inzerce -

Zahraj to znovu, Alvine

Alvin Curran bude v Mariánských Lázních oživovat filmové melodie.

Od 13. do 16. července se v Mariánských Lázních koná Marienbad Film Festival, přehlídka zaměřená na „filmová díla experimentální povahy, okrajové podoby kinematografie, současný pohyblivý obraz a umělecké a náročnější filmy.“ Program je samozřejmě zajímavý i z hlediska hudební a zvukové kreativity. Vedle projekcí se návštěvníci dočkají i hudebního doprovodu, třeba v podobě setu projektu Ježíš táhne na Berlín. Pozoruhodné tóny ovšem zaznějí i na Hlavní kolonádě.

V sobotu 15. 7. tam ke klavíru usedne Alvin Curran, skladatel a improvizátor, spojený od 60. let se souborem Musica Elettronica Viva. Minulý rok byl na festivalu přítomný coby protagonista uměleckého dokumentu Érica Baudelaira When There Is No More Musik To Write, and other Roman Stories a skrze následnou online diskuzi. Letos budeme mít možnost obdivovat kompoziční a klavírní umění velikého hudebního eklektika v zbrusu novém programu „Play It Again, Sam“ – živém remixu parafrází a aluzí na známé i méně známé filmové melodie a témata.


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze.

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha.

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.