- Inzerce -

Zpívající tyče dnes zahájí vs. Interpretation

Dnes v 17.00 bude v prostorech pražského Centra a nadace pro současné umění odhalena zvuková instalace Luboše Fidlera Zpívající tyče a průsvitný zvukový obraz Tabula rasa Adama a Ladislava Železných.

Prvně jmenované dílo je hudební nástroj, který tvoří „několik zavěšených rotujících aluminiových tyčí, upevněných na soustavě dřevěných žebříků a z mechanického spouštěcího zařízení. Otáčející tyče se při vzájemném náhodném dotyku rozezní v čistých hliníkových čtvrttónově laděných souzvucích.“

Tabula rasa je pro změnu „přirozený rezonátor, jenž modeluje zvuk a reaguje akusticky na okolním prostor. Jeho optické vlastnosti – průsvitnost, barva a konsistence pomocí rezonátoru odkrývájí ukryté souzvuky. Do prostoru nástroj vysílá jemné vibrace mikrotonálně sledující frekvence tří vedle sebe zavěšených porcelánových destiček. Tabula rasa je jako nehmotné medium, kterým lze zvuk zpřítomnit. Nástroj je prázdný, nepopsaný podobně jako Tabula rasa. Paradoxně vzniká nová sluchová zkušenost.“

Od 19.00 rozezní Zpívající tyče soubor Lama (Luboš Fidler – Zpívající tyče, kytara; Matěj Fidler – Zpívající tyče, hang drum; Štěpán Pečírka – Zpívající tyče, zpěv; Zdeňek Konopásek – duch Trabantu deluxe, trubka). Vše potřebné zvíte tu.

 


Tančit v rytmu slz

Zaho De Sagazan ohromila na vyprodaném koncertě v Praze

Příběh z jediného úderu

Ryosuke Kiyasu a jeho šuplík bez ucha

Hudba v srbských protestech

Protivládní demonstrace očima hudebnice.

Zkouška sirén – Kam se dostal minimalismus

Nové podoby pulzací i nehybných ploch.

Hermovo ucho – V Kolíně nad Rýnem před Fluxem, kolem Fluxu i po Fluxu

Ben Patterson, Mauricio Kagel, Terry Fox a řada dalších avantgardistů – lednová procházka výstavami, za kterými bylo třeba vycestovat.

Cinkat, listovat, zavřít oči

Handa Gote slaví dvacet let zádušní mší za nás. O novém představení, relativně nové knize a audiozáznamech záznamech starších představení a akcí.

Zkouška sirén: In C, šedesát let poté

Loňské šedesátiny díla a letošní devadesátiny autora jako důvod k ohlédnutí

Hudba jako proces v rukou i slovech Philipa Glasse a Petra Kotíka

Společný večer dvou skladatelů, kteří se od sedmdesátých let 20. století pohybují v prostředí newyorské hudební avantgardy.

Hermovo ucho – Hudba v Plošinách

Kde končí refrén a kde začíná hudba? K dvojímu výročí Gillesa Deleuze.

Mýtus o alfalabuti

Kniha, kterou Nick Soulsby věnoval Michaelu Girovi a Swans, je mýtizující orální historií a přečíst si ji můžeme i v českém překladu.