- Inzerce -

Všechny články

Pulzující i zraněné beaty tria Dell / Lillinger / Westergaard

Jan Hocek

Výteční instrumentalisté z Německa a Dánska představuje své opět inovativní přístupy k volné jazzové improvizaci.

Videa na víkend – Jiná hudba v „normálních“ filmech

Matěj Kratochvíl

Kde tvůrkyně a tvůrci divných zvuků prosáknou do filmové produkce.

Hermovo ucho – Pro koho ještě dělat hudbu na osamělé planetě?

Jozef Cseres

„Kdybych byl tak chytrý, jako můj telefon, dokázal bych mluvit všemi jazyky.“ Nad novou knihou Boba Ostertaga.

Concept Art Orchestra: 100 Years

Matěj Kratochvíl

Pražská šestka stvořila kolektivní kompozici pro bigband jako procházku po československých dějinách.

Thanos Chrysakis: ΕΛΥΤΡΑ

Jan Faix

Zvukový experimentátor Thanos Chrysakis se na svém novém sólovém albu inspiroval světem hmyzu.

Zvuková skulptura, jež trvá

Jozef Cseres

Stará i nová verze sanfranciské krajinné skulptury s mlhovými sirénami. Bill Fontana a dvě podoby jeho klasické realizace na značce Other Minds Records.

John 3:16: Tempus Edax Rerum

Pavel Zelinka

Americký dark ambientní projekt John 3:16 nás na své nové desce zavede do nečekaně rafinovaných prostor na pomezí post rocku, industrialu nebo doom metalu.

Psychedelic Sound Revisited – Návrat krále

Oldřich Poděbradský

O tom, jak garážový rock se zárodky psychedelie dvakrát přeplul oceán a změnil hudební průmysl a o tom, co si povídali Josef Laufer a John Lennon.

Univerzální řeč člověka. A počítačů?

Daniel Kvak

„Hudba je univerzální řeč lidstva,“ napsal, do značné míry metaforicky, americký básník H. W. Longfellow, kterého známe především jako autora eposu Píseň o Hiawathovi. Lze ale vzít básníka za slovo a hudbu univerzálně a digitálně kódovat?