- Inzerce -

Všechny články

Imprese a exprese Jonathana Östlunda

Jan Hocek

Nová kolekce skladeb Jonathan Östlunda přináší ponorné imprese i vzletné exprese.

Kolna: Smrtí zatepla

Tomáš Procházka

Duo Kolna tvoří dvě významné osobnosti domácí nezávislé scény. Vokalista a instrumentální všeuměl Zdeněk „Hmyzák“ Novák je léta známý například z kapel Ženy a Činna, především basistu Josefa Jindráka lze slyšet třeba ve formacích Skrytý půvab byrokracie, Ruce naší Dory a M/Á/J. Dlouhohrající debut s mnoha hosty vydává Kolna na CD a vinylu i jako download.

Videa na neděli – Měsíční výkazy podepsané Hal McGee

Petr Ferenc

Floridského mistra domácích nahrávek pandemie jen tak nerozhází. V domácím prostředí totiž tvoří nejraději už čtyřicátým rokem.

Timothy Rice: Etnomuzikologie. Velmi krátký úvod

Pavla Jónssonová

K českým čtenářům se dostává koncentrovaný obrázek oboru zkoumajícího hudbu jako součást lidské kultury.

Romanovská / Tichý / Hrubý: Bylo to právě

Matěj Kratochvíl

Trojice zkušených nadžánrových improvizátorů skládá své hlasy do jemných i divočejších propletenců.

Partitura a provedení – Jan Ryant Dřízal: Strom života

Boris Klepal

Cyklus partitur a provedení směřuje pod tlakem okolností od koncertů k premiérovým nahrávkám současných skladeb. Tou dnešní je Strom života.

Liminal: Saiph

Jan Faix

Za elektronickým projektem Liminal se skrývá argentinský hudebník a producent Ramiro Saravia. Na své aktuálním EP Saiph prezentuje své osobitě polyrytmické struktury v duchu abstraktního techna.

Videa na víkend – Daktylogramy Víta Ondráčka

Matěj Kratochvíl

Tentokrát hudba doprovází ruce umělcovy

Zápisky melomanovy 65

Jan Hocek

Vánoce, Vánoce přicházejí… a neodešly.

William Basinski znovu čerpá ze svého magnetofonového archivu

Pavel Zelinka

Je to už téměř dvacet let, co tehdy dvaačtyřicetiletý Američan zaujal širší veřejnost svou čtyřdílnou svitou Disintegration Loops, která těžila z jednoduché smyčkovací práce se starými páskami s muzakovou hudbou nasnímanou autorem při pochůzkách po městě v 70. a 80. letech. V loňském roce se Basinski poučeně vrátil ke stejnému materiálu i způsobu zpracování.